دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر و با اجرای سعید بیابانکی در واحد مشهد

دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران با حضور دکتر طه هاشمی برگزار می‌شود

همزمان با روز مباهله ؛ دومین جشنواره ملی «شعر رضوی» دانشگاهیان ایران با حضور دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر : 42483

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، مدیر روابط عمومی واحد مشهد با بیان این مطلب گفت: اختتامیه دومین جشنواره ملی «شعر رضوی» دانشگاهیان ایران به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در دو بخش عمومی و ویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


امیر خالقی با بیان اینکه در این مراسم جمع کثیری از شاعران برجسته استانی و کشوری حضور دارند، افزود: این مراسم با قدردانی از برگزیدگان با اهدای تندیس جشنواره و جوایزی و با اجرای سعید بیابانکی شاعر گرانقدر کشور پنجشنبه 16 مهر مصادف با روز مباهله در سالن همایش های واحد مشهد به کار خود پایان می‌دهد.


وی اظهار کرد: در این مراسم دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس واحد مشهد و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه و مسئولان استانی حضور می‌یابند.


خالقی با بیان اینکه پذیرش آثار این جشنواره در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، شعر نو و قطعات ادبی است، ادامه داد: فقط دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طلاب سطح 2 می‌توانستند در جشنواره شعر رضوی شرکت کنند و آثار آنان نیز برای اولین بار در این جشنواره ارائه می‌شود.


وی محورهای جشنواره در بخش ویـژه را فضـایل و منـاقب حضـرت رضـا علیـه‌السلام (ع) ذکر کرد و گفت: در سایر بخش‌ها، فضائــل، مناقــب و مصـائــب رســــــول خدا (ص) و اهــل بیــت (ع)، توســل، شفاعــت، تبـرک، زیــارت، معرفــت و عبـادت اهـل بیـت (ع)،تعلیـم و تعلـم، دنیـا و آخـرت، اخـلاق و خردورزی در سیـره اهل بیت (ع)، طنزهــای اجتمــاعی فــرهنگی، آسیب هــای عقیــدتی و اخـــلاقـــــی است.


وی افزود : ترویج فرهنگ رضوی و شناسایی و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، حرکت در راستای تعمیق ارزش‌های اسلامی و مکتب تشیع در محیط‌های دانشگاهی، ایجاد پیوند عاطفی و معنوی دانشگاهیان با معارف اسلامی، ترویج ادبیات فارسی و یاری رساندن به دانشجویان برای بروز استعدادهایشان از جمله اهداف این جشنواره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته