دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 14:43

حقانی: طرح ساماندهی قنوات در دستور کار قرار گیرد/ شهرداری مسئول اصلی مقابله با سفید بالک‌ها است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در صحن علنی شورا بر اجرای طرح ساماندهی قنوات تأکید کرد.
کد خبر : 42458

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حقانی در ادامه یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به تصمیم اعضای مجلس درباره کاهش اعضای شورای شهر گفت:‌ این اقدام مجلس غیر کارشناسی، عجولانه و برگشت به عقب است و باید هر کاری می‌توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.


وی افزود:‌ تذکر دیگر من درباره طرحی است که در 6 سال قبل به نام طرح ساماندهی قنوات شهر تهران تصویب شده و امروز اصلاً در دستور کار نیست.


حقانی افزود:‌ اما با توجه به کاهش منابع آب در شهر این طرح باید در دستور کار قرار گیرد که سه ماه قبل بعد از جلسات متعددی که با شهرداری داشتیم قرار شد هماهنگی‌های لازم انجام شود اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.


این عضو شورای شهر تهران در ادامه به تأسیس ایستگاه خط 3 مترو تهران نیز اشاره کرد و گفت:‌ 4 ایستگاه در این خط تأسیس شده که متأسفانه نقص‌هایی دارند از جمله تهویه هوا و پست برق که از شهردار می‌خواهم ضمن تکمیل دیگر ایستگاه‌ها نقص این ایستگاه‌ها را نیز برطرف کند.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین با اشاره به وجود آفت سفید بالک در شهر تهران گفت: این موضوع مرتباً در حال تکرار است و اینکه شهرداری گفته است به ما ارتباطی ندارد با آن موافق نیستم چرا که این موضوع در کیفیت زندگی مردم اثرگذار است و بنابراین شهرداری وظیفه مقابله با این حشره دارد.


وی ادامه داد:‌ شهرداری منطقه 9 اقدام مؤثری در این خصوص انجام داده و از سم‌های ارگانیک استفاده کرده که نتیجه بخش بوده است اما چسب‌های زرد تأثیری در مقابله با سفید بالک ندارند البته وزارت جهاد کشاورزی هم باید در این خصوص کمک کند و آبشویی‌ها مرتباً انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته