دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم افتتاح دانشکده عمران و معماری واحد نیشابور

استاندار خراسان رضوی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور ظرفیت بالایی دارد

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دانشگاه آزاد سلامی واحد نیشابور تعداد قابل ملاحظه‌ای دانشجو در درشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا دارد که از این ظرفیت می‌توان در مسائل پژوهشی و علمی برای کمک به دستگاه‌های اجرای نقش ویژه‌ای اجرایی کنند.
کد خبر : 42443

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا رشیدیان در حاشیه مراسم افتتاحیه دانشکده عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: نگاه دولت یازدهم، برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای حل معضلات اجتماعی کشور و هم برای خارج شدن دانشگاه‌ها از فضای صرفا آکادمیک و حرکت به سمت حل مسائل جامعه و نقش آفرینی در آن ، برنامه ویژه‌ای دارد.


رشیدیان افزود: در استان خراسان رضوی شبکه دانشگاهیان ایجاد شده است تا با تعامل دانشگاه‌ها با هم از ظرفیت‌های یکدیگر برای حل معضلات استفاده کنیم و در مقابل دانشگاه‌ها هم از توانایی‌های هم بهره‌مند شوند.



استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که در شهرها و کارهای اجرایی معضلات زیادی داریم، تصریح کرد: نیشابور یک شهر فرهنگی و تاریخی با بنیه تمدنی کهن است، مسلما 12 هزار دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در این شهرستان در حل معضلات و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل نقش ویژه و کمک شایانی خواهند کرد.


وی خاطرنشان کرد: برای مجموعه مدیریت استان رشته‌های تکمیلی یعنی فرهیختگانی که می‌تواند موضوعات پایان‌نامه‌های خود در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را با محوریت مشکلات استان و شهرستان انتخاب کنند و ما را در حل آنها یاری کنند.


رشیدیان گفت: مسلما هر چقدر تعامل دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها بیشتر شود، به معنای درگیر شدن محققین با مشکلات واقعی جامعه است.


استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما نیز در سطح استان برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد از دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده‌ایم.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور نیز در این مراسم گفت: دانشکده عمران و معماری در چهار هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه با 20 کلاس درسی، هفت آتلیه، 13 اتاق و 16 کلاس استادان ساخته شد.


دکتر جعفر سعیدی تصریح کرد: برای ساخت این دانشکده بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته