دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قیمت خرید شیرخام کاهش یافت

قائم مقام معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی از جلسه مشترک اتحادیه دامداران و صنایع لبنی در تعیین قیمت شیرخام خبر داد و گفت: در این جلسه دامداران از سر ناچاری رضایت دادند هر کیلو شیرخام را 10 درصد کم‌تر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به صاحبان صنایع لبنی بفروشند.
کد خبر : 42441

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی، محمدرضا ملاصالحی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار در تیر سال گذشته قیمت خرید هر کیلو شیرخام با چربی 3،5 درصد را یک هزار و 440 تومان مصوب کرد، افزود: از سال گذشته تاکنون کارخانجات لبنی از خرید شیر خام با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار سرباز زدند و به همین علت وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از دامداران طرح خرید حمایتی شیر را اجرا کرد.


وی تصریح کرد: از آنجا که دامداران شیر خام را عملاً با قیمتی کم‌تر از قیمت تمام شده به کارخانجات لبنی می‌فروشند و از این بابت ضرر و زیان قابل توجهی به آنها وارد می شود بنابراین تداوم این شرایط تعطیلی دامداری‌ها را به همراه خواهد داشت.


ملاصالحی ادامه داد: در این نشست مشترک نیز اتحادیه دامداران در جلسه مشترک با اتحادیه صنایع لبنی پذیرفت که شیرخام را با قیمتی کم‌تر از قیمت مصوب دولت و ستاد تنظیم بازار بفروشند.


قائم مقام معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات لبنی هر کیلوگرم شیرخام را به طور میانگین با قیمت هزار تا 1250 تومان می‌خرند.


وی گفت: وی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های تمام شده تولید، دامداران حاضرند هرکیلو شیر خام را 10 درصد کم‌تر از قیمت سال گذشته بفروشند اما صنایع لبنی هنوز آمادگی خود را برای پذیرش این پیشنهاد اعلام نکردند.


قائم مقام معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: سال گذشته کارخانجات لبنی مجوز 15 درصدی افزایش قیمت فرآورده‌ها را دریافت کردند که باید بخشی از آن به خرید شیرخام اختصاص می‌یافت اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه قیمت خرید نیز کاهش چشمگیری یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته