دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 13:55
رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

افزایش ظرفیت یگان‌های حفاظت دولتی به بالای 70 هزار نفر/ تقویت یگان‌های حفاظتی به معنای ناامنی نیست

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش ظرفیت نفرات و عده‌ یگان‌های حفاظت دولتی به بالای 70 هزار نفر خبر داد و گفت: یگان‌های حفاظتی تنها تأمین کننده امنیت در یک کارخانه، فرودگاه، بانک و یا مرکز درمانی نیستند بلکه وجود آنها بیانگر امنیت روانی صاحبان و مخاطبان و مراجعان است.
کد خبر : 42432

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سردار محمد شرفی در سومین گردهمایی یگان‌های حفاظت از سازمان‌های کشوری ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه منا، اظهار کرد: از خداوند برای کشته‌شدگان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر خواستارم و امیدوارم مقصرین این حادثه مجازات شوند و مدیریت حرمین شریفین با مشارکت کشورهای اسلامی صورت بگیرد تا این بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌ها موجب بروز خسارت‌های مادی و معنوی برای جهان اسلام نباشد.


وی افزود: امروزه اقتدار پلیس در حوزه‌های مختلف از قوای مطمئنه جامعه به شمار می‌آید و چنانچه جامعه را پیکری زنده تلقی کرده باشیم که هست، همان ویژگی‌هایی را دارد که یک انسان زنده دارا است.


رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: چنانچه عناصر حفاظتی در این فرآیند ایفای نقش نکرده باشند تعلقات منافع ملی در معرض خطر قرار می‌گیرد چرا که همواره سرمایه‌های خرد و کلان و آحاد سرمایه‌گذاران، روی بستر امنیت و قضاوت‌های امنیت‌انگیز بنا نهاده می‌شود.


سردار شرفی با تاکید بر این موضوع که یگان‌های حفاظت در این زیرساخت ایفای نقش می‌کند و حریمی را پدید می‌آورند که سرمایه‌ها، دارایی‌ها و اشخاص نخبه و موثر در تمام عرصه‌ها با اطمینان در آبادانی انتقال ثروت و دانش گام بردارند، اضافه کرد: از سوی دیگر با وجود یگان‌های حفاظت نیروهای ناجا فرصت تجدید قوا پیدا می‌کنند و برای جوانان کشور ضمن اشتغال‌زایی فرصت پاسداری از منافع ملی هم به وجود می‌آید.


رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد:‌ یگان‌های حفاظتی تنها تأمین کننده امنیت در یک کارخانه، فرودگاه، بانک و یا مرکز درمانی نیستند بلکه وجود آنها بیانگر امنیت روانی صاحبان و مخاطبان و مراجعان است.


سردار شرفی با بیان اینکه تقویت یگان‌های حفاظتی به معنای نا امنی نیست، عنوان کرد:‌ این نیروها با حضور کم‌تنش خطرات و خطاهای امنیتی را پیشاپیش و با کمترین هزینه کنترل و از مراکز هدف دور نگه می‌دارند و با تجربه‌های بزه فرصت بروز و ظهور نمی‌دهند به همین جهت هم گفته‌ایم در ایمنی جامعه خاموش‌ترین و موثرترین نیرو به حساب می‌آیند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر یگان‌های حفاظت زندان‌ها‌، انرژی اتمی، شیلات، میراث فرهنگی، جنگل‌ها و مراتع، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، قوه قضائیه، صدا و سیما، بنادر و دریانوردی، راه‌آهن و فرودگاه‌ها در اجرای مواد 129، 179 و 233 قانون برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور تشکیل شده است.


رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد:‌ در چشم‌انداز آینده واگذاری مأموریت‌های غیر امنیتی به یگان‌های حفاظت سازمان‌ها دولتی، افزایش طرفیت نفرات و عده‌ یگان‌های حفاظت دولتی به بالای 70 هزار نفر، کمک به اشتغال جوانان و تکمیل ظرفیت تشکیل یگان‌های حفاظت وزارت نیرو، نفت، اطلاعات و بانک‌ها از جمله برنامه‌های پلیس پیشگیری خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته