دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 13:23
در جلسه شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تاکید شد

نگاه نو به فعالیت‌های عمرانی، شریان اصلی حیات پایدار واحدهای دانشگاهی

نخستین جلسه شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد پس از طرح تجمیع 2 با حضور جمعی از معاونان و مسئولان عمرانی واحدهای استان در سالن کنفرانس عدالت واحد یزد برگزار شد.
کد خبر : 42410

به گزارش خبرنگار آنا در این جلسه دکتر محمدرضا جواهری رئیس شورای تخصصی عمران استان یزد به قرائت دستور کار جلسه پرداخت که نخستین بند آن مربوط به انتخاب دبیر شورا بود که نهایتا با نظر جمع مهندس احمد زارع‌پور معاون عمرانی واحد یزد انتخاب شد.


همچنین اعضای کمیته تعیین حق فنی نیروهای عمرانی استان مشخص و در رابطه با بررسی نحوه ارزیابی فعالیت‌های عمرانی و ارائه گزارش مربوط، مقرر شد واحدهای استان در جلسه بعدی نظر و گزارش‌های خود را ارائه دهند. در رابطه با بند چهارم دستور کار جلسه در رابطه با تدوین تقویم برگزاری جلسات تخصصی شورا، مقرر شد ساعت 10 الی 12 روزهای دوشنبه هر 15 روز یک بار، جلسات به صورت ثابت و منظم با رویکرد جدید فعالیت‌های عمرانی برگزار شود.


در این جلسه، رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، سیاست‌های کلی شورای تخصصی عمرانی واحدها که در راستای سیاست‌های کلان دکتر میرزاده ریاست و مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی است را بازگو کرد.


دکتر محمدحسین جعفری گفت: با توجه به سیاست‌های کلی سازمان مرکزی مبتنی بر کاهش اتکا به شهریه و ایجاد درآمدهای پایدار برای دانشگاه رویکرد جدیدی را باید برای فعالیت‌های عمرانی ترسیم کرد و مسئولان ذی‌ربط در واحدها نباید کمبود اعتبارات عمرانی که باعث کند شدن تکمیل پروژه‌هاست را از فعالیت‌های نوین مبتنی بر سیاست‌های کلی سازمان مرکزی باز دارد، بلکه باید با خرد جمعی در شورای تخصصی عمرانی با اقداماتی نظیر تبدیل به احسن کردن املاک مازاد، تغییر کاربری اراضی و املاک و نیز استفاده از طرح‌های چندمنظوره مثل شهرک‌های علمی و فناوری، صنفی، خدماتی، هتلداری و دهکده‌های توریستی و ... نسبت به درآمدزایی غیرشهریه‌ اقدام کنند.


رئیس دبیرخانه هیات امنای استان یزد افزود: در فصل نوین طرح‌های تجمیع و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و حسب برنامه‌های توسعه‌ای خصوصا برنامه ششم، به نظر یکی از شریان‌های اصلی حیات پایدار واحدهای دانشگاهی، نگاه نو به فعالیت‌های عمرانی و تشکیل منظم و با برنامه شورای تخصصی عمرانی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته