دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 10:43
استیضاح وزیر راه و شهرسازی/ موافق

اظهارات کوچک‌زاده علیه روحانی، ظریف و طیب‌نیا در جلسه استیضاح آخوندی

مهدی کوچک‌زاده در تشریح علت مخالفت خود با عباس آخوندی گفت: رئیس‌جمهوری قرار بود صد روزه مشکلات را حل کند اما امروز دو سال می‌گذرد. قرار بود به درد مردم برسد، نه اینکه وزیر خود را مأمور دست دادن با شیطان کند.
کد خبر : 42392

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس که در جلسه علنی امروز، در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن می‌گفت، در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه «نمایندگان دور وزیر راه جمع شده‌اند»، گفت: اعضای کابینه‌ای که رئیسش، مجلس را به حساب نمی‌آورد، اعضایش هم وقت شنیدن این حرف‌ها را ندارند.


شما از 20 سالگی معاون وزیر بودید و پس از سال‌ها اشتغال کرسی وزارتخانه برای جبران خدمات‌تان، با بودجه وزارت نفت به انگلستان اعزام شدید و پس از اخذ مدرک دکتری خدمات‌تان را با پذیرش ریاست ستاد فتنه جبران کردید

او ادامه داد:‌ در دو سه هفته‌ اخیر که پس از تلاش‌های بسیار این استیضاح از قید قضاوت‌ها و برداشت‌های سلیقه‌ای رها شد و در مسیر قانونی قرار گرفت، شارلاتانیزم رسانه‌ای خدمتگزار کانون‌های قدرت و ثروت تلاش کردند که آن را جناحی نشان دهند و ضرب‌المثل کافر همه را به کیش خود پندارد، مصداق واقعی پیدا کرد.


کوچک‌زاده افزود:‌ این استیضاح از نظر من که آن را امضا کرده‌ام، صد درصد در خدمت منافع یک جماعت و در مقابله با منافع یک جماعت دیگر است. این استیضاح فریاد بی‌خانمان‌ها و بیهوده‌نشینانی است که از دست ملاکان به ستوه آمده‌اند و به امید سرپناهی همه دارایی خود را در مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردند. البته بر اساس قراردادی که امضاکنندگان آن جمهوری اسلامی است و نه آقای آخوندی و همان شارلاتان‌های رسانه‌ای حرف بیجای آن مبنی بر مزخرف بودن این طرح را تکرار می‌کنند.


این نماینده مجلس تأکید کرد: این استیضاح می‌خواهد منعکس‌کننده فریاد پابرهنگانی باشد که می‌گویند اگر برای آسفالت کردن فضای بین بلوک‌های مسکن هشتگرد بودجه نیست، چطور برای ابتدای روستای کوشکه زرد تا دم ویلای آقای جهانگیری بودجه است؟


کوچک‌زاده ادامه داد: این استیضاح می‌خواهد بغض فروخورده کسانی را بازتاباند که می‌گویند اگر بودجه برای ارتقای حمل و نقل عمومی نیست، چطور برای خرید ایرباس برای سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک بودجه هست؟


او سپس خطاب به آخوندی گفت: شما از 20 سالگی معاون وزیر بودید و پس از سال‌ها اشتغال کرسی وزارتخانه برای جبران خدمات‌تان، با بودجه وزارت نفت به انگلستان اعزام شدید و پس از اخذ مدرک دکتری خدمات‌تان را با پذیرش ریاست ستاد فتنه جبران کردید.


خطاب کوچک زاده به وزیر اقتصاد و اعتراض طیب‌نیا


کوچک‌زاده همچنین گفت: این استیضاح فریاد کامیون‌داران مظلومی است که بی‌هیچ حمایتی در مقابل زورگویی‌های مدیریت گمرک بوشهر در بحث تخلیه بار به حال خود رها شده‌اند چون وابسته به آقایان وزارت اقتصاد نیستند. البته این مسئله ربطی به آقای آخوندی ندارد اما ایشان هم هیچ کاری برای این افراد نکرده‌اند.


این صحبت‌های کوچک‌زاده با اعتراض طیب‌نیا، وزیر اقتصاد، که در جمع مجلس حاضر بود مواجه شد و برخی دیگر از نمایندگان نیز به کوچک‌زاده معترض شدند.


اما او نطق خود را ادامه داد و افزود: این اعتراض می‌خواهد حرف جوانان با عرضه و فرهیخته‌ای را منعکس کند که می‌گوید برخی از کمبود بودجه را می‌توان از فروش زمین‌ها و واحدهای تجاری مسکن مهر تامین کرد. این استیضاح، استیضاج متعهدان به عهد علیه وزیری است که موقع رای اعتماد خودش و رئیسش هزار وعده و وعید بیجا به مردم دادند، اما دریغ از عمل به یکی از آنها.


او افزود: رئیس‌جمهوری قرار بود صد روزه مشکلات را حل کند اما امروز دو سال می‌گذرد. قرار بود به درد مردم برسد، نه این که وزیر خود را مامور دست دادن با شیطان کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته