دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 10:05
از سوی واحد علوم و تحقیقات

مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی به منظور حل مشکلات و مسائل حوزه پزشکی در قالب ارائه طرح‌ها و پروژه های دانشجویان و استادان از سوی دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
کد خبر : 42367

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجید پولادیان اظهار کرد: این مرکز با هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در راستای رفع نیازها و معضلات حوزه پزشکی و بیولوژی کمک شایانی به جامعه مهندسی و پزشکی خواهد کرد.


وی با توجه به تشکیل دو تیم رباتیک (ACMG) در حوزه مهندسی پزشکی، تصریح کرد: علم رباتیک کاربردهای فراوانی دارد و در مهندسی پزشکی این علم می‌تواند کمک شایانی به بهینه‌سازی تجهیزات پزشکی کند. بر همین اساس و با توجه به ظرفیت‌های علمی بالای دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد تشکیل تیم‌های رباتیک مرتبط با علم پزشکی است.


پولادیان از راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدیدی نظیر بایو مکاترونیک، بایوسیویل در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و افزود: برای نخستین بار در ایران رشته های بایو مکاترونیک و بایو سیویل (مهندسی عمران در حیطه پزشکی و بیولوژی و سازه‌های بیمارستانی و کلینیکی) در این دانشکده و همچنین رشته‌های مهندسی بافت، رباتیک پزشکی و انفورماتیک پزشکی نیز از جمله رشته‌هایی است که به زودی در مقاطع تحصیلات تکمیلی راه‌اندازی می‌شوند.


رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با توجه به لزوم راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: طرح‌های بسیاری در این دانشکده از سوی دانشجویان و استادان ارائه شده‌اند که قابلیت تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند و البته اولویت با طرح‌های زودبازده، کاربردی و سودمند است.


پولادیان با اعلام اینکه دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون مسابقات تخصصی مهندسی در پزشکی و بیولوژی قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات برای نخستین بار و به همت دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم تحقیقات در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در سال گذشته 7 عضو هیأت علمی جوان و نخبه به جمع استادان تمام وقت این دانشکده اضافه شده‌اند، امسال نیز به دنبال جذب 18 عضو هیأت عملی دیگر هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته