دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با صدور پیام، بیانیه، تجمع، برگزاری مراسم و... صورت گرفت

همدردی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با بازماندگان فاجعه منا + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه و شرکت در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان و تشییع با بازماندگان فاجعه سرزمین منا همدردی کردند.
کد خبر : 42365

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم تشییع پیکرهای جان‌باختگان فاجعه منا، در شهرستان نور برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به همراه معاونان و این واحد در این مراسم، یاد و خاطره جان باختگان سرزمین وحی در حج امسال را گرامی داشتند.


دکتر صدرالدین متولی در این آیین با تسلیت به خانواده های داغدار گفت: حادثه بسیارتلخ منا که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت الله الحرام شد، جهان اسلام و ملت های آزاده را اندوهگین کرد.


وی اظهار کرد: این گونه حوادث در مراسم حج که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم موجب آگاه سازی بیشتر افکار مسلمانان و سایر مردم جهان از ناکارآمدی و عدم مدیریت و لیاقت دولت آل سعود در برگزاری حج ابراهیمی شد.


قبل از شروع برنامه، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان فاجعه منا با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، شمار زیادی از مسئولان و مردم داغدیده و عزادار در مصلای بزرگ شهرستان نور برگزار شد.


بیانیه واحد سروستان در محکومیت حادثه سرزمین منا


جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با امضاء بیانیه‌ای جنایت سرزمین منا را که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از هموطنان کشورمان شد، ناشی از بی کفایتی آل سعود دانسته و با محکوم کردن آن خواستار پیگیری مجددانه مسئولان ارشد کشور در رسیدن به حقوق بحق مردم عزیز کشورمان شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است:


اگر چه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام آن هم قبل ار اتمام اعمال حج در منا به مصداق آیه شریفه قرآن کریم اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد اما از تقصیر و سوء مدیریت مسئولان برگزار کننده این مراسم و دولت عربستان چیزی کم نمی‌کند و آنها مسئولند و باید به جهان اسلام پاسخ دهند. سالها است آل سعود بر سرزمین‌های حجاز حاکم هستند که از یک سو بر منافع مادی خود می‌افزایند و از طرف دیگر ظلم و ستم و خفقان را در سرزمین‌های اسلامی رقم می‌زنند. این بار در سرزمین امن الهی و در مکان مقدس منی خیانت و جنایتی ننگین رخ داد و تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام با بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و بی‌تدبیری آل سعود جان خود را از دست دادند و امت اسلام را داغدار کردند. آنچه امروز شاهد آن هستیم بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی کسانی هست که نه تنها در اداره امور حج لیاقت لازم را ندارند و از اداره آن ناتوانند بلکه بعنوان لکه ننگی در دنیای اسلام همراه با ارباب خود آمریکا دست به ظلم و جنایت می‌زنند و جنایاتی با بی رحمی تمام در حق بشریت و پیروان همه ادیان الهی و حتی بدتر از دوره جاهلیت در کشورهای اسلامی از قبیل یمن، سوریه و عراق مرتکب می شوند و پایمال کردن عزت مسلمین را هدف گرفتند در حالی که این اقدامات ننگین جز رسوایی برای آل سعود و حامیان غربی آنان چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.


اکنون ما هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله)، خدمتگزاران دولت تدبیر و امید و ملت بزرگ ایران و تمامی مسلمانان جهان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، این جنایت بزرگ و بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود را در اداره حرمین شریفین و سوء مدیریت مسئولان برگزاری مناسک عظیم حج ابراهیمی را محکوم کرده و از تمامی رسانه‌های مستقل و انسان‌های آزاده به ویژه مسلمانان و سران کشورهای اسلامی و کنفرانس اسلامی می خواهیم تا با نمایان شدن بی‌لیاقتی و رسوایی آل سعود در اداره امور حج اقدامات به حقی را در پیش گیرند تا با محاکمه عاملان این جنایت بزرگ، اداره امور مناسک حج به شورایی از کشورهای اسلامی تعلق گیرد و باعث رشد روز افزون عزت و یکپارچگی امت واحده اسلام در سراسر گیتی شود. از مقامات عالی کشور نیز درخواست می کنیم از طریق سازمان‌های بین‌المللی و با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در اسرع وقت تا رسیدن به حقوق بحق مردم بزرگ ایران سیدگی و پیگیری مجدانه کنند.


بیانیه مجمع اسلامی دانشجویان وحدت تربت حیدریه دانشگاه آزاد اسلامی


در بخشی از این بیانیه آمده است: در روزهای گذشته حملات بی رحمانه ائتلافی از دولت‌های به‌ ظاهر اسلامی به رهبری آل سعود که به وسیله دو افعی خطرناک یکی رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی و دیگری آمریکای خیانت کار هدایت و رهبری می‌شد با کشتار مردم مظلوم یمن و امروز فاجعه‌ مصیبت‌ بار منا که در آن جمع کثیری از امت محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم و پیروان ابراهیم حنیف که به میهمانی خدا آمده بودند تا با آب زمزم گرد و غبار سفر را از چهره بزدایند را با بی تدبیری به کشتار بزرگی در آورند تا به جهانیان نشان دهد که همچنان بر سر عهد شوم و ننگین خود در سرکوب حق و حقیقت از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند کرد. بی شک حوادث غمبار حج در سال 94 سندی گویا بر بی تدبیری و ناتوانی متولیان امر در دولت سعودی بوده و جا دارد که با همفکری ملت های مسلمان تدبیری اتخاذ شود تا در آینده امنیت حجاج بیت الله الحرام در انجام مناسک حج تأمین، و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. در خصوص حادثه اخیر نیز، دولت سعودی مسئول بوده و باید در این باره پاسخگو باشد..


ما دانشجویان همانطور که رهبر فرزانه انقلاب به روشنی و صراحت فرمودند به سعودی‌ها و حامیانشان میگوییم در این مسئله خسارت خواهند دید، ضرر خواهند کرد و به‌هیچ‌ وجه پیروز نخواهند شد و بینی آل سعود به خاک مالیده خواهد شد و همچنین خطاب به ملت مظلوم یمن و عموم مسلمانان داغدار و ستم دیده میگوییم که به یاد داشته باشند که پیروزی در گرو مقاومت است و وعده پروردگار در نصرت مؤمنین تخلف‌ناپذیر است؛ خواهران و برادران یمنی و مسلمانان مظلوم امت اسلامی بدانند که با مجاهدت در مسیر الهی روزی به خواسته‌های خود خواهند رسید و انقلاب ایشان نیز روی ثبات را خواهد دید، در این راه، بدون شک رمز پیروزی وحدت است، پس بر عموم یمنی‌ها واجب است در برابر این تجاوز با تحکیم وحدت و بنیان برادری مقاومت کنند و ما ملت ایران و تشکل‌های اسلامی - سیاسی نیز در این مسیر پشتیبان و حامی انان خواهیم بود .


رژیم آل‌سعود صلاحیت اداره خانه خدا را ندارد


مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا با حضور استادان کارکنان و دانشجویان واحد زابل در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مراسم که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با ذکر مصیبت اهل بیت (ع) یاد و خخاطره شهدای مظلوم این فاجعه بزرگ را گرامی داشتند.


در پایان این مراسم در محکومیت حادثه منا و جان باختن جمع کثیری از حجاج ایرانی بیت الله الحرام با قرائت بیانیه بی‌تدبری و عدم مدیریت درست مناسک حج ابراهیمی از سوی حکام عربستان سعودی را محکوم و اعلام کردند: بی تردیدخائن الحرمین سعودی مسئول حفظ جان و سلامت ضیوف الرحمن بوده و عواقب هرگونه بی تدبیری در این امر متوجه این دولت بی کفایت است.


فاجعه جانگداز ناشی از بی تدبیری و بی کفایتی سردمداران جنایت پیشه آل سعود، موجب قربانی شدن جمع کثیری از حجاج بیت الله‌الحرام و ضیوف الرحمن در منا شد که باعث تألّم و تأثّر شدید امت اسلامی شد. بی‌تردیدخائن الحرمین سعودی مسئول حفظ جان و سلامت ضیوف الرحمن بوده و عواقب هرگونه بی‌تدبیری در این امر متوجه این دولت بی کفایت است.


ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با ابراز تاسف و تالم شدید، بروز چنین وقایعی را که در گذشته نیز سابقه داشته است، نتیجه عملکرد نادرست و بی‌تدبیری دولت آل سعود می‌دانیم و انتظار داریم مسئولان امر با پیگیری موضوع از بروز مجدد چنین حوادث تلخ و غیرقابل قبول جلوگیری کنند. با عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و عموم هموطنان و بازماندگان آن عزیزان، علو درجات برای جان باختگان و سلامتی و شفای عاجل را برای مجروحان از خداوند منان مسالت می‌کنیم و رسیدگی جدی مراجع داخلی و بین‌المللی و احقاق حقوق جانباختگان و مجروحان این حادثه جانگداز را خواستاریم.


امام جمعه گچساران: آل سعود مسلمین را مشرک و از دین خارج شده می‌دانند


امام جمعه گچساران گفت: حکام آل سعود به صورت مکارانه به اسلام ضربه وارد می کنند و آسیب های جانکاهی به مسلمین وارد کرده اند.


حجت‌الاسلام امین الله حجازی در بین دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان واحد گچساران بیان کرد: آنقدر مصیبت منا بزرگ است که نمی توان ذره ای از ظلمی که بر زائران حرم امن الهی وارد شده بیان کرد.


وی با ابراز تشکر از هیات رئیسه دانشگاه که با ایجاد جلسه روشنگری، حادثه منا را برای عموم و به ویژه دانشگاهیان روشن می‌سازند خاطرنشان کرد: با توجه به آیات و روایات، انسان خیال می‌کند همین طور رها می شود، بنابراین عذاب و عقاب الهی بسیار سخت و طاقت فرسا است.


حجازی تصریح کرد: آل سعود با ظلم و ستمی که به مسلمانان روا می‌دارد فقط خودش را مسلمان می داند و بقیه مسلمین را مشرک و از دین خارج شده می‌دانند.


این شاهد مستقیم حادثه جانکاه منا افزود: محمد بن عبدالوهاب رئیس فرقه ضاله وهابیت آنقدر منحرف بود که به دستور اربابان مستکبر خود از خداوند و پیامبر اکرم(ص) به شکل علنی انتقاد می کرد و از آنها اشکال می گرفت. استعمار پیر انگلیس هم از این فرصت بهره برد و از او برای ضربه زدن به پیکره اسلام و مسلمین کمال استفاده را کردند.


امام جمعه گچساران با اشاره بر ایجاد ثروت و تشکیل حکومت به ظاهر دینی از سوی استکبار جهانی برای خاندان آل سعود اظهار کرد: این خاندان سفاک و بی رحم به دستور اربابان خود به اسم پیاده کردن احکام اسلامی به جنگ با اسلام و مسلمانان پرداخته اند و ثروت هنگفت و نیرویی که باید صرف مبارزه با دشمنان اسلام شود در راه منافع استعمارگران هزینه می کنند.


حجازی با تاکید بر آگاه کردن قشر فرهیخته، جوان و دانشگاهی از توطئه دشمنان قسم خورده اسلام بیان کرد: دست بدخواهان و ظالمان عالم در این حادثه هولناک از آستین آل سعود در آمد و عده کثیری از مسلمین را با سوء مدیریت به شکل ناجوانمردانه‌ای به کام مرگ فرو برد و امت اسلامی را در غم از دست دادن این عزیزان داغدار کرد.


وی گفت: آل سعود کاری را انجام دادند که اجدادشان با عنوان مسلمان نتوانستند انجام دهند و با تمام قوا آمده اند تا به اسلام ضربه وارد کنند.


حجازی از دوران سخت و جانکاهی که در دوران حج حاکم بود سخن گفت و اظهار کرد: در این مدتی که برای ادای فریضه حج در عربستان بودیم احساس می‌شد در اسارات هستیم و فشار زیادی از سوی مامورین سعودی به حجاج وارد می‌شد که اوج آن در حادثه غمبار منا خودنمایی کرد و بسیاری از مظلومین منا از تشنگی و عدم رسیدگی جان خود را از دست دادند.


امام جمعه گچساران تصریح کرد: امت اسلامی آستین بالا بزند و مکه و مدینه را از چنگال منافقان آزاد نماید و حرمین شرفین را که آل سعود به عنوان سنگر قرار داده است را با تلاش مسلمین آزاد کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته