دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 09:25
استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی/ موافق

نماینده بجنورد: یکی از ایرادات به وزیر راه مزخرف خواندن مسکن مهر است

نماینده مردم بجنورد گفت: رکود مسکن مهر و پروژه‌های این‌چنینی و مزخرف خواندن مسکن مهر در حالی که این طرح از طرح‌های خوبی بوده، از ایراداتی است که ما وارد می‌دانیم.
کد خبر : 42362

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، موسی‌الرضا ثروتی در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه14 مهر- مجلس به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر راه اظهار کرد: این استیضاح در راستای حل مشکلات مردم است.


این نماینده مجلس ضمن قدردانی از وزیر راه و سایر وزرای دولت برای حضور در جلسه استیضاح اظهار کرد: رکود فعلی صدای همه را بلند کرده است. رکود مسکن مهر و پروژه‌های این‌چنینی و مزخرف خواندن مسکن مهر در حالی که این طرح از طرح‌های خوبی بوده که رهبری هم بر آن تأکید کرده‌اند و یکی از نیازهای اولیه در قانون اساسی نیز مسکن عنوان شده از ایراداتی است که ما وارد می‌دانیم. مردم از وضعیت جاده‌ها نیز کلافه هستند.


ثروتی عدم توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی علیرغم وجود قانون، فقدان برنامه‌ریزی و عدم تحقق برنامه‌های وزیر در زمان رأی اعتماد را از دیگر مشکلات وزارت راه و شهرسازی عنوان و خاطرنشان کرد: 1.5 میلیون نفر به خاطر رکود مسکن بیکار شده‌اند و احکام برنامه پنجم، قانون جامع مسکن، قانون جامع حمل و نقل عمومی و... به بهانه نبود اعتبار و تحریم اجرا نمی‌شود و طرح‌های توسعه راکد مانده است.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: قرار بود سالانه 10 درصد از تلفات جاده‌ای کاهش یابد که این کار انجام نشده و دریغ از برنامه‌ریزی و مدیریت فعال. همچنین بر اساس مقایسه صورت گرفته در سال 91، 27 میلیون مسافر جابه‌جا شده در حالی که در سال 93، 24 میلیون مسافر جابه‌جا شده است و این به معنای افت 11 درصدی در این زمینه است. علاوه بر این در سال 91 سالانه 5700 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شد که این رقم در سال 93 به 3000 کیلومتر رسیده است.


ثروتی با اشاره به توقف وام‌های روستایی و مقاوم‌سازی مسکن، اظهار کرد: ما معتقدیم اگر مشکلاتی وجود دارد باید در دولت حل شود.


وی با بیان اینکه وعده‌های وزیر راه و شهرسازی در زمان رأی اعتماد عملی نشده، گفت: از 113 مورد ارائه شده در روز رأی اعتماد،‌ 84 درصد آن نیازی به اعتبار نداشته اما کدام یک اجرایی شده است.


ثروتی عملکرد 10 ساله راه‌آهن را حاکی از کاهش شدید فعالیت‌ها دانست و از جوسازی‌های صورت گرفته در مورد سیاسی بودن استیضاح وزیر راه انتقاد کرد.


وی اضافه کرد: اولین سؤالی که از ما می‌شود این است که چرا استیضاح؟ نمایندگان ابزارهایی از جمله مکاتبه، مذاکره، سؤال و برگزاری جلسات متعدد در اختیار دارند که ما تقریباً تمام مراحل را دنبال کردیم. آقای لاریجانی دو جلسه و آقای ابوترابی هم دو جلسه برگزار کردند و آقای جلالی و دیگران هم تلاش‌هایی کردند که مشکلات مربوطه حل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته