دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 17:15

برگزاری همایش «اختراع و توسعه در دانشگاه» در واحد رامسر

همایشی با عنوان«اختراع و توسعه در دانشگاه» با حضور دکتر کیا کجوری رئیس کمیته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در محل آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.
کد خبر : 42323

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد رامسر، برگزاری چنین همایش‌هایی را در توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان موثر دانست و از زحمات برگزارکنندگان قدردانی کرد.


دکتر جواد خلعتبری از تصویب 8 رشته جدید کارشناسی ارشد در واحد رامسر خبر داد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر اکنون دارای 63 رشته فعال بوده که از این تعداد 16 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی است.


رئیس کمیته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با قدردانی و تشکر از دکتر خلعتبری و دکتر وظیفه دوست صالح معاون پژوهشی واحد رامسر از برگزاری اینگونه همایش‌ها و دعوت از استادان بزرگ و برجسته، توضیحاتی را درباره اختراع و مخترعین بیان کرد.


کامیار فرامرزی از مخترعان کشور هم درباره ایده، اختراع و ثبت اختراع صنعتی و... توضیحاتی را بیان کرد و گفت: اختراع، یک ترکیب، دستگاه یا فرایند جدید است. یک اختراع می‌تواند از یک مدل یا ایده از پیش موجود باشد یا می‌تواند به طور مستقل درک شده باشد. در هر صورت، اختراع باید عینیت یابد و در یک نهاد مسئول ثبت شود.


وی ادامه داد: در هر کشور از کشورهای عضو سازمان ملل، یک نهاد دولتی قانونی وجود دارد که می‌توان با معرفی ایده منطقی‌سازی‌شده به این ارگان، ایده خود را به عنوان یک اختراع ثبت و به صنعت معرفی کرد.


فرامرزی افزود: از مزایای اختراع می‌توان عضویت در بنیاد ملی نخبگان، امکان بهره‌گیری از وام و سرمایه‌گذاری شورای اقتصاد دانش‌بنیان، تسهیلات اعطایی خدمت سربازی (معافیت، کسر از خدمت و...)، معافیت از طرح برای دوره پزشکی، عضویت در استعدادهای درخشان دانشگاه محل تحصیل، امکان شرکت در مسابقات جهانی، ایجاد اولویت استخدام و معرفی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر جهان به عنوان رزومه پژوهشی نام برد.


فرامرزی دارای افتخاراتی از جمله مبتکر و بنیانگذار نخستین درسنامه آموزش اختراع، مخترع و مبتکر بیش از 200 اختراع، دارنده 20 مدال جهانی اختراعات از مسابقات جهانی، انجام بیش از 400 مورد همکاری اختراع در دوره‌های ایده تا اختراع، همکاری با بیش از 20 دانشگاه معتبر و حائز رتبه در جهان، نماینده دفتر فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) در غرب و شمال ایران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته