دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد: فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه باید ماندگار شود

رئیس کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد، نهادینه کردن فرهنگ قرآن و عترت را از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه یاد کرد و گفت: در فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ای باید عمل شود که زمینه رشد اخلاقی و معرفتی را در دانشجویان فراهم سازد و با اثربخشی در بین جوانان به یک فعالیت ماندگار در جامعه تبدیل شود.
کد خبر : 42303

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالرضا صادقی در شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان و جمعی از مسئولان و کارشناسان فرهنگی برگزار شد با توجه به رویکرد جدید دانشگاه در راستای تقویت فرهنگ قرآنی در فضای دانشگاه‌های کشور گفت: نگاه دینی و اسلامی مدیریت دانشگاه در ساختار جدید و اهتمام بر مسایل دینی افقی روشن برای دانشگاه ترسیم کرده است.


این مسئول فعالیت‌ها و افتخارآفرینی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را بیانگر حرکت و تلاش این مجموعه در عرصه فرهنگی دانست و افزود: تاکید بر مشارکت دادن دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فضایل دینی و قرآنی در دانشگاه موجب شده است تا امروز شاهد فضای معنوی و مطلوبی در دانشگاه باشیم.


وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ دینی باید با زبان دینی صورت گیرد، گفت: زبان دین برخلاف زبان علم، یک زبان توصیفی نیست بلکه زبان رمز و رموز کل جهان هستی است که انسان‌ها را به شور و هیجان و حرکت وا می دارد.


در ابتدای این جلسه رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در راستای سیاست‌های تدوین‌شده دانشگاه انجام شود، گفت: متولیان فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاهی باید کیفی‌سازی حوزه‌های فرهنگی و قرآنی را در موازات فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دستور کار خود قرار دهند و از هرگونه نگاه ابزاری در این زمینه خودداری کنند.


محسن دهقانی با توجه به ظرفیت بالای این دانشگاه در استان هرمزگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیش از 44 هزار دانشجو، 280 عضو هیات علمی و 2000 نفر استاد حق‌التدریس می‌تواند با فعالیت‌های چشمگیر در سطح استان و کشور در زمره واحدهای موفق در عرصه دینی و قرآنی قرار گیرد.


عضو هیات علمی واحد بندرعباس با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات باشد، گفت:برنامه‌های قرآنی باید مستمر و با کیفیت مناسب در دانشگاه انجام شود و گزارش عملکرد آنها به‌موقع انعکاس یابد.


وی با اعلام این خبر که کانون‌های قرآن و عترت در واحدهای دانشگاهی استان تقویت می‌شود، گفت: راه‌اندازی و تقویت کانون‌های قرآن و عترت و ابلاغ احکام معاونان فرهنگی در واحدهای دانشگاهی استان از جمله برنامه‌هایی است که قرار است در آینده نزدیک انجام شود.


در ادامه این جلسه مسئولان و کارشناسان دفاترکانون قران و عترت گزارشی از عملکرد خود در عرصه فرهنگی و قرآنی ایراد کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن دهقانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته