دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 11:50

پیکر موسس نشر امیرکبیر تشییع شد

پیکر زنده یاد عبدالرحیم جعفری، بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر، صبح امروز دوشنبه 13 مهرماه از مقابل فروشگاه انتشارات امیرکبیر تشییع شد.
کد خبر : 42294

به گزارش گروه فرهنگی آنا،‌ در مراسم تشییع زنده‌یاد جعفری، جمعی از ناشران و اهالی فرهنگ و قلم حضور یافتند؛ چهره‌هایی همچون علیرضا یکرنگیان، علی محمد اردهالی، محمود آموزگار، علی‌اصغر علمی، احمد مسجد جامعی، کامران فانی، بهمن فرمان‌آرا‌، فرزانه طاهری‌، حسن کیائیان‌، محمدعلی جعفریه، فرید مرادی و...


در این مراسم، علی محمدی اردهالی مدیر انتشارات محمدی ضمن تسلیت مرگ مؤسس نشر امیرکبیر گفت: «امروز بزرگداشت مرد عزیزی است که تنهای تنها بود اما در صنعت نشر کشور و پیشرفت آن سهم بزرگی دارد و کمتر کسی است که به این سهم واقف نباشد. او مرد بزرگی از طایفه نشر کشور بود که همه به او افتخار می‌کنند. عبدالرحیم جعفری همواره در کارهای خیر پیش‌قدم بود به همین خاطر اگر انسانیت می‌توانست کنه وجود او را بشناسد به وجود جعفری افتخار می‌کرد؛ اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. با این حال او در عزت نفس در اوج بود.»


علیرضا یکرنگیان مدیر انتشارات خجسته نیز با اشاره به دشواری‌هایی که زنده‌یاد جعفری در زمان حیات متحمل آن‌ها شده است، اظهار داشت: «متاسفانه در شرایطی برخی که خیال مسابقه دارند‌، سعی می‌کنند نفر جلوتر از خود را زمین بیندازند؛ به همین خاطر به آقای جعفری هم پشت پا زدند اما او پرتوان به کار خود ادامه داد. این آرم (اشاره به آرم نشر امیرکبیر) زاییده فکر خود آقای جعفری بود و نام انتشارات امیرکبیر را نیز خود او برگزیده بود و متعلق به او بود. به همین خاطر وقتی انتشارات امیرکبیر را از او گرفتند کاش فقط آرم آن را پس می‌دادند و با آرم دیگری ادامه کار می‌دادند تا همه بدانند جای عبدالرحیم جعفری کجاست و جای دیگران کجا.»


علی‌اصغر علمی مدیر نشرعلمی نیز گفت: «امروز باید با مرد بزرگی وداع کنیم که فکر و عملش برای همه ما ارزشمند بود. او آن چیزهایی را می‌دید که دیگران نمی‌دیدند و درک نمی‌کردند. همه این اتفاقاتی که در دوره کودکی و نوجوانی برای او رخ داد باعث شد که به مردی شکست‌ناپذیر،‌ جسور، بی‌باک و بلندپرواز تبدیل شود و همه نیروهایش را در حوزه نشر کشور به کار ببرد. او بلندپروازی‌هایش هیچ محدودیتی نداشت. می‌خواست در همه شهرهای ایران کتاب‌فروشی دایر کند و ابزار چاپ مدرن وارد ایران کند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تشییع
ارسال نظر
قالیشویی ادیب