دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 16:54
نماینده سازمان ملل در تهران:

ایران بزرگترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در دنیا را به خود اختصاص داده است

نماینده سازمان ملل در تهران با اشاره به اینکه ایران بزرگترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: از سال 2006 تا 2014، مدارس ناایمن در ایران تا 40 درصد کاهش یافته است.
کد خبر : 42293

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران امروز در تهران اجلاس مدارس ایمن که با حضور نمایندگان 20 کشور جهان در تهران برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه منا به مردم ایران اظهار کرد: ایران اهمیت زیادی را به ایمن‌سازی مدارس می‌دهد.


وی افزود: یکی از اهداف کنفرانس سندای این بود که صدمات حوادث و بلایای طبیعی را در مدارس تا سال 2030 کاهش دهد و این هدف مورد پذیرش کشورها قرار گرفت و توسط بسیاری از آنها اجرا شد.


نماینده سازمان ملل در ایران اضافه کرد: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس در ایران طی سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است و 4 میلیارد دلار در این زمینه از سوی دولت ایران هزینه شده است که این سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی است.


لوئیس ادامه داد: از سال 2006 تا 2014 ایران توانسته مدارس ایمن خود را افزایش داده و تا 40 درصد مدارس ناامین را کاهش دهد که این بزرگترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در دنیا در برابر بلایا و حوادث است.


وی عنوان کرد: برنامه‌های سازمان ملل در ایران و سایر کشورها در 5 محور پیگیری می‌شود که عبارتند از کاهش فقر، بهبود سلامت عمومی، کمک به محیط زیست، برای مقابله با تغییرات آب و هوا و کاهش مخاطرات حوادث و بلایای طبیعی.


نماینده سازمان ملل در تهران بیان کرد: سازمان ملل تلاش می‌کند تا آموزش‌های لازم به کارکنان مدارس و دانش‌آموزان ارائه شود تا هر یک از آنها بدانند در هنگام وقوع بلایا و حوادث باید چه اقداماتی را انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته