دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 13:17
در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته مطرح شد؛

نمایشگاه ابزاری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری است

نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته صبح امروز 13 مهرماه با حضور علی باقر زرگران نعمتی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری و فرهاد امینیان مدیرعامل شرکت بازرگانی و بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران که عهده‌دار برگزاری این نمایشگاه است برگزار شد.
کد خبر : 42260

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اعلام شد که این نمایشگاه با موضوع خانه‌های ایرانی و با شعار «میهمان ما باشید» از 27 تا 30 بهمن‌ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی برپا خواهد شد.


امینیان در سخنانش یادآور شد: «در نهمین دوره نمایشگاه 12 درصد به فضای تحت پوشش اضافه شده است و اگر شرایط لازم فراهم شود وسعت نمایشگاه در این دوره افزایش بیشتری هم خواهد داشت. همچنین در روزهای 28، 29 و 30 بهمن ماه نیز همایش گردشگری سلامت، فرصت‌های گردشگری را خواهیم داشت.»


وی تصریح کرد: «در این دوره نمایشگاه شرکت‌های خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، گردشگری زیارتی، تشکل و سازمان‌های مردم نهاد، مراکز جذب گردشگری مراکز صنایع دستی، مراکز آموزشی و فرهنگی و سازمان‌های مرتبط با حفظ آثار فرهنگی حضور خواهند داشت. همچنین تلاش می‌کنیم گروه‌های حاضر در نمایشگاه به لحاظ تخصصی تفکیک بیشتری داشته باشند.»


ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه به صورت اینترنتی و آنلاین


امینیان با اشاره به انتشار فراخوان این نمایشگاه بیان کرد: «ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه به صورت اینترنتی و آنلاین انجام خواهد شد و در راستای تخصصی‌تر شدن نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا اطلاع رسانی بهتری نسبت به دوره‌های پیشین داشته باشیم. دور روز آغازین نمایشگاه به متخصصان و دو روز پایانی به عموم مردم اختصاص خواهد داشت و علاقه‌مندان می توانند از 27 تا 30 بهمن‌ماه هر روزه از ساعت 10 تا 17 به مکان دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مراجعه کنند.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی آنا مبنی بر این‌که در این دوره نمایشگاه از چه کشورهایی برای حضور دعوت به عمل خواهد آمد تشریح کرد: «قطعاً کشورهایی که سال گذشته در نمایشگاه حضور داشتند در این دوره نیز با ما همکاری خواهند داشت اگرچه ما محدودیت چندانی در دعوت نداریم و می‌توانیم حتی کشورهایی که رابطه اقتصادی فعالی هم نداشته‌ایم را نیز دعوت کنیم.»


2 میلیارد تومان هزینه برپایی نمایشگاه


مدیرعامل شرکت بازرگانی و بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران میزان هزینه لازم برای برپایی این نمایشگاه را دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: «از آنجا که برخی از هزینه‌ها از سوی شرکت کنندگان تامین می‌شود، سیاست سازمان بر این است که تبلیغات بیشتری انجام شود تا نمایشگاه در بعد داخلی و بین‌المللی بیشتر شناخته شود. همچنین ما تصمیم داریم از طریق جذب حامیان مالی بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنیم.»


نمایشگاه ابزاری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری است


امینیان اعلام کرد: «جدای از اهداف کلی بیشترین و مهم‌ترین هدف ما شناساندن ظرفیت گردشگری کشور در سطح بین‌المللی است چراکه ایران این پتانسیل را دارد که در مقابل ورود گردشگران درآمدزایی خوبی کند. نمایشگاه ابزاری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری است و ما می‌خواهیم این ظرفیت را منصه ظهور رسانیم.»


وی در ادامه درباره تبلیغات نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: «سال گذشته 11 بیلبورد در سطح شهر نصب شد و تبلیغات رسانه‌ای شامل تیزر تلویزیونی در 35 نوبت از شبکه‌های 1- 2-3-5 و شبکه خبر پخش شد و با تبلیغات در مترو، ارسال پیامک، ارسال دعوت‌نامه و همچنین از سوی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز اطلاع‌رسانی و تبلیفات مکتوب انجام شد که با توجه به تلاش‌هایی که در حال انجام است در این دوره شاهد افزایش سطح اطلاع‌رسانی خواهیم بود. قصد داریم با جذب حامیان مالی فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر کنیم.»


امینیان تاکید کرد: «امسال سفارتخانه‌ها و هیات‌های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد. ما در برنامه‌ها و سفرهایی که داریم درباره این نمایشگاه صحبت می‌کنیم و واکنش مثبتی دریافت می‌شود. در این دوره توجه ما بر روی بعد بین‌المللی نمایشگاه‌ است. در تحقق این امر با پارتنر خارجی‌مان که از کشور آلمان است و در حوزه گردشگری در کشورهای خاورمیانه فعالیت چشم‌گیری داشته است صحبت کرده‌ایم تا با شرکت های خارجی تعامل داشته باشیم. قطعاً ایجاد فرصت برای بین‌المللی‌تر کردن نمایشگاه زمینه‌ای برای تقویت بخش بین‌المللی خواهد بود.»


وی درباره خروجی هشتمین دوره نمایشگاه عنوان کرد: «معمولاً شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تمایلی به ارائه گزارش از میزان قراردادهای بسته شده و یا اتفاقات مثبتی که در طول برگزاری نمایشگاه می‌افتد، ندارند. ما نمی‌دانیم از برگزاری نمایشگاه چه سودی بدست آمده است. ما می خواهیم تا شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه از پارتنرهای خود دعوت کند تا این نمایشگاه را ببینند و در این زمینه تنگ‌نظری نداشته باشند.»


وی یاداور شد: «ما ۱۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم ولی معمولا تعداد محدودی شرکت می‌کنند. سال گذشته بیش از ۱۳ کشور در این نمایشگاه حضور داشتند. از میان کشورها، ژاپن چند سالی است که نمایشگاه‌های ما را تحریم کرده است و ترکیه که همیشه حضور فعالی داشت، سال گذشته کمتر فعالیت کرد.»


امسال تأکیدمان روی بعد بین‌المللی است


نعمتی در این نشست خبری خطاب به اصحاب رسانه اعلام کرد: «امسال سفارتخانه‌ها و هیات‌های مختلفی در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد. ما در برنامه‌ها و سفرهایی که داریم درباره این نمایشگاه صحبت می‌کنیم و واکنش مثبتی دریافت می‌شود. امسال تأکیدمان روی بعد بین‌المللی است. ضمن این‌که بخش بین‌الملل با حضور سفرای مقیم رونمایی می شود.»


وی در پایان سخنانش گفت: «سالن 38 به عنوان بزرگترین مجموعه نمایشگاه به استان‌ها اختصاص می‌یابد و ما بنا داریم چیزی حدود 40 تا 50 درصد به فضای استان‌ها افزوده شود به طوریکه به هر استان 70 متر اختصاص خواهد یافت.»


در بخش آخر این نشست خبری پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری رونمایی شد. پوستر این دوره نمایشگاه تصویری از خانه بروجردی‌ها در داخل کره زمین است که جلوی آن یک فرش ایرانی پهن شده است.


گزارش از ناهید منصوری


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته