دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرمانده‌ نیروی انتظامی سبزوار: دانشجویان مایه‌ عزت و رونق شهر هستند

فرمانده‌ نیروی انتظامی شهرستان سبزوار، دانشجویان را زینت و باعث رونق شهر دانست و گفت: حضور بالغ بر 35 هزار دانشجو در شهرستان سبزوار مایه‌ مباهات و افتخار بنده و سایر مسئولان شهرستان و مایه‌ عزت شهر است. 
کد خبر : 42258

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ سیدمحمد هاشم‌زاده هاشمی که در جمع دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان شهرستان و با توجه به اهمیت تحصیل علم و دانش در دین مبین اسلام، اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) مداد در دست عالم را برتر از خون شهید می‌داند و قرآن کریم نیز انسان عالم را به بینا و دیگران را به کور تشبیه می‌کند و آن‌ها را با هم برابر نمی‌داند.
وی با بیان اینکه علما صدرنشین مجالس هستند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌ کشور به معادن و منابع آن نیست، بلکه نسل جوان و دانشجوی ماست که گرداننده‌ چرخ اقتصاد کشور است و این نسل جوان، شما دانشجویان عزیز هستید.


هرچه تعداد دانشجویان ما بیشتر باشد و هرچه روحیه‌ نشاط و شادابی در بین آنان بیشتر باشد، خودبخود اصحاب جهل عقب‌نشینی خواهند کرد و این دو گروه هرگز در کنار هم قرار نخواهند گرفت.

فرمانده‌ نیروی انتظامی شهرستان سبزوار، راهیابی به دانشگاه را به رسیدن آب رودخانه به دریا تشبیه کرد و گفت: اگر افکارتان دریایی باشد می‌توانید در این دریای بی‌کران غواصی کنید و در اعماق آن مروارید گرانبها بیابید.
هاشمی حضور دانشجویان در جامعه را به معنای عقب‌نشینی سپاه جهل دانست و افزود: هرچه تعداد دانشجویان ما بیشتر باشد و هرچه روحیه‌ نشاط و شادابی در بین آنان بیشتر باشد، خودبخود اصحاب جهل عقب‌نشینی خواهند کرد و این دو گروه هرگز در کنار هم قرار نخواهند گرفت.
وی رویکرد امروز نیروی انتظامی را پیگیری دو مقوله‌ «پیشگیری» و «آموزش» عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی بنا دارد در کنار شما و پیشاپیش شما مراقب شما باشد. نیروی انتظامی هرگز در مخیله‌ خود هم ندارد در مقابل دانشجو و دانشگاه باشد و ما در کنار هم هستیم و از شما حمایت خواهیم کرد.
فرمانده‌ نیروی انتظامی سبزوار با بیان اینکه تزریق روحیه‌ نشاط و شادابی در جامعه، مورد توجه همه‌ مسئولان است، خطاب به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: خودتان را در محیط دانشگاه، خوب معرفی کنید و از معاشرت با افرادی که نمی شناسید خودداری کنید.
هاشمی، تفاوت قائل شدن بین دو مفهوم تمدن و تجدد را یک امر مهم در محیط‌های اجتماعی دانست و گفت: تمدن ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم، گرایش‌ها، نگرش‌ها و گویش‌ها دارد، ولی تجدد به معنی جدیدخواهی است و گاهی برای اینکه خودمان را متمدن معرفی کنیم اشتباهی متجدد می‌شویم، یعنی دنباله‌روی هر چیزی که جدید بیاید می‌شویم.
وی از دانشجویان خواست شأن و منزلت خود، خانواده‌ و جایگاهی که در آن قرار دارند را بدانند و افزود: همانطور که در دستورهای دین اسلام تاکید شده یک انسان دانا می‌تواند بین خوبی و بدی تمییز قائل شود، حرف‌ها را بشنود و بهترینش را انتخاب کند و در این راه، استفاده از تجربیات استادان می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
این مسئول وظیفه‌ نیروی انتظامی را حذف پلشتی‌ها از جامعه عنوان کرد و گفت: دانشجو باید به دور از حواشی، به تحصیل علم و دانش بپردازد و دغدغه‌ای جز آن نداشته باشد.
همایش توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد سبزوار با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ سبزوار، جمعی از مسئولان شهرستان، هیأت‌ رئیسه‌ دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران گروه‌ها، استادان و دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه در سالن ورزشی مجتمع دانشگاهی واحد سبزوار برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته