توسعه خطوط اتوبوسرانی در مناطق حاشیهای و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در جنوب تهران
به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: بنا بر تدبیر شهردار تهران، نسبت به ایجاد و تقویت خطوط اتوبوسرانی در مناطق حاشیهای جنوبی، غربی و شمال شرقی تهران از جمله مناطق 4، 18، 19، 20 و 21 و نیز برخی شهرکهای پیرامون شهر تهران اقدام خواهیم کرد.
وی با اعلام این که در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان با محدودیتهای بسیاری رو بهرو هستیم، تأکید کرد: با وجود تمام محدودیتها، به موجب دستور شهردار تهران، نسبت به نوسازی اتوبوسهای خطوط اتوبوسرانی در پهنههای شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوبی تهران از جمله مناطق 4 و 15 و مناطق جنوب شهر، اقدام خواهد شد.
کمبود اتوبوس در تهران جدی است
معاون شهردار تهران در ادامه یادآور شد: با وجود پیشرفتهای کیفی قابل توجه در خدماترسانی ناوگان اتوبوسرانی در تهران طی چند سال اخیر، هنوز راه طولانی برای رسیدن به ناوگان ایدهآل در پیش داریم. با این حال اشکالات و کمبودهای موجود را میدانیم و عزم خود را جزم کردهایم تا جای ممکن نسبت به برطرف کردن این مشکلات، اقدام کنیم.
تشکری هاشمی با بیان این که در کل نقاط تهران به طور جدی با کمبود اتوبوس رو بهرو هستیم و البته این مشکل در مناطق جنوبی شهر با توجه به انبوه مسافران اتوبوس در این مناطق، نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: اولویت به کارگیری اتوبوسهای نو که در آینده وارد تهران میشوند و 200 دستگاه اتوبوس دو کابین جدیدی که هفته گذشته وارد خطوط شدند، خطوط پر مسافر مناطق جنوبی شهر است تا شهروندان این مناطق با آرامش بیشتر و در مدت زمان کمتری به مقصد برسند.
معاون شهردار تهران همچنین با تأکید بر این که انتظار میرود دولت تدبیر و امید، مردم تهران را در حوزه حملونقل عمومی و از جمله اختصاص اتوبوسهای نو مورد حمایت خود قرار دهد، تصریح کرد: این در حالی است که در سالهای گذشته، 82 و نیم درصد از مبلغ کل خریداری اتوبوس در تهران را دولت و تنها 17 و نیم درصد آن را مدیریت شهری پرداخت میکرد، در صورتی که اکنون سهم دولت از تأمین اتوبوسهای تهران صفر درصد است که برای جبران، مدیریت شهری 100 درصد آن را میپردازد.
انتهای پیام/