دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 12:21
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

در حال مذاکره با نوبخت برای دریافت سه میلیارد دلار جهت استاندارد سازی مدارس کشور هستیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبار برآورد شده در خصوص استاندارد سازی مدارس 3 میلیارد دلار اعلام شده است، گفت: با هماهنگی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اگر این بودجه در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم یک سوم باقی مانده از مدارس غیر استاندارد را استاندارد سازی کنیم.
کد خبر : 42240

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اجلاس بین‌المللی سران مدارس ایمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی مدارس ایران در بحث ایمن‌سازی مدارس بسیار موفق عمل کرده است، اظهار کرد: هم اکنون 520 هزار کلاس درس داریم که از این تعداد 490 هزار کلاس بعد از انقلاب اسلامی بازسازی و ساخته شده است.


وی با بیان اینکه هم اکنون دو سوم فضای آموزشی کشور استاندارد سازی شده است، افزود: این امر موجب شده در حوزه مقاوم‌سازی مدارس به موفقیت دست یابیم که امروز در این اجلاس آن را با سایر کشورهای دیگر به مشارکت گذاشتیم.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همانطور که دیدید نماینده سازمان ملل از اقدامات خوب جمهوری اسلامی در جلسه صبح تقدیر کرد و به امید خدا بعد از ظهر در این خصوص به یک جمع‌بندی کلی می‌رسیم تا سایر کشورها بتوانند از تجربیات ایران استفاده کنند.


فانی با تاکید بر این موضوع که ما به دنبال تامین اعتبار لازم برای مقاوم‌سازی یک سوم باقی مانده از مدارس غیر ایمن هستیم، عنوان کرد: این موضوع در گرو گشایش مسائل اقتصادی کشور است.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا تدوین سند بین المللی مدارس ایمن به پایان رسیده است، گفت: پیش‌نویس این سند تهیه شده و سند اصلی امروز بعد از ظهر نهایی می‌شود.


فانی در خصوص بحث آموزش در محورهای مختلف مقابله با بلایای طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد: در این محورها آموزش و توجیهات مناسبی به دانش آموزان و معلمان در سه مدل ارائه شده است به عنوان مثال دانش آموزان مانور زلزله انجام می‌دهند و معلمان برای مواجهه با بلایا و خطرات آموزش خواهند دید.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست به جای یک بار مانور زلزله در سال آن را به دو مرتبه برسانیم، عنوان کرد: بحث آموزش و توجیه در این زمینه است که ما با انجام یک بار مانور زلزله در سال می‌توانیم به این هدف برسیم.


فانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود آقای نوبخت اعتباری را در خصوص ایمن‌سازی مدارس در اختیار شما قرار دهند آیا این موضوع محقق شده و میزان آن چقدر است، گفت: اعتبار مد نظر ما بالا است هماهنگی‌های اولیه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده و ما امیدواریم به این اعتبار قابل توجه با هدف ایمن‌سازی یک سوم باقی مانده از مدارس برسیم. اعتباری که ما برآورد کرده‌ایم در این خصوص 3 میلیارد دلار است و ما امیدواریم با این میزان یک سوم باقی مانده مدارس غیر استاندارد هر چه زودتر به مدارس استاندارد تبدیل شوند.


وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس و نبود معلم کافی اظهار کرد: هر مدرسه‌ای که چنین شرایطی را دارد برای برطرف شدن این مشکل می‌تواند به اداره منطقه‌ای که در آن واقع شده است مراجعه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته