دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی

فرماندار سبزوار: استیلای فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی، علمی، اجتماعی و سیاسی مدنظر دولت یازدهم است

معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ سبزوار گفت: نشاط، سرزندگی و شادابی در مراکز علمی و آموزشی و استیلای فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی، علمی، اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مدنظر دولت یازدهم است.
کد خبر : 42225

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمد برادران که در جمع دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار سخن می‌گفت، با توجه به بیت مشهور «ای برادر تو همه اندیشه‌ای، مابقی خود استخوان و ریشه‌ای» مولانا، تفاوت انسان با سایر مخلوقات در نظام کائنات را در داشتن اندیشه عنوان کرد و گفت: انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات، دارای خرد، اندیشه، دانش و بینش است.
وی با توجه به کلام الهی که می‌فرماید «چرا تفکر نمی‌کنید»، شکوفاسازی اندیشه‌ها و استعدادهای نهفته در جامعه را رسالت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانست و اظهار کرد: در فضای این‌گونه محافل است که اندیشه‌ها آشکار شده و زمینه‌ انسان‌سازی و توسعه‌ کشور و منطقه فراهم می‌شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ سبزوار، نقش علم و دانش در نگاه دینی و ملّی را نیز بی‌بدیل و ممتاز دانست و گفت: خداوند متعال در آیاتی از کلام‌ وحی صراحتاً علما و دانشمندان را مورد خطاب قرار داده و می‌گوید آنانی که می‌دانند و آنانی که نمی‌دانند برابر و مساوی نیستند.
فرماندار سبزوار، تعالی و رشد جامعه و اجتماع را در ارتباط مستقیم با پرورش نخبگان دانست و بیان کرد: جامعه‌ای که بخواهد در مسیر توسعه‌ پایدار قرار گیرد باید برنامه‌ریزی دقیق با تکیه بر دانش، خرد و اندیشه داشته باشد.
برادران، یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را توسعه‌ کمی و کیفی در حوزه‌ آموزش عالی عنوان کرد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، محدودیت‌ها و کاستی‌های زیادی در راستای توسعه‌ آموزش عالی و دسترسی همگان به آن وجود داشت، به طوری که تنها 5 هزار دانشجو در سراسر کشور، آن هم فقط در مراکز استان‌ها تحصیل می‌کردند.


برادران: پرداختن به مطالبات دانشجویی، از امکانات آموزشی و رفاهی گرفته تا موضوعات اجتماعی و سیاسی، مطالبه‌ ماست و عدم حضور دانشجو و دانشگاه در عرصه‌ فعالیت‌های اجتماعی باید به‌عنوان یک زنگ خطر تلقی شود

وی پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به حضرت امام خمینی (ره) در آن مقطع حساس از انقلاب را یک اتفاق خوب دانست و اظهار کرد: امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد کسب موفقیت‌های متعدد و ارتقاء جایگاه علمی کشور هستیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ سبزوار، تحصیل 35 هزار دانشجو در سطح شهرستان را مایه‌ مباهات دانست و گفت: افتخار می‌کنیم به اینکه در یک شهر دانشگاهی مشغول به خدمت‌ هستیم.
برادران از حضور دانشجویان و استادان در سبزوار به‌ عنوان یک فرصت و مجالی برای توسعه‌ شهرستان و منطقه یاد کرد و ادامه داد: نگاه دولت یازدهم به دانشگاه و دانشجو، نگاهی متمایز مبنی بر توسعه‌ پایدار در همه‌ زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه نباید با انگ‌زدن و ترساندن دانشجو، مانع حضور او در حوزه‌‌ فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شد، افزود: پرداختن به مطالبات دانشجویی، از امکانات آموزشی و رفاهی گرفته تا موضوعات اجتماعی و سیاسی، مطالبه‌ ماست و عدم حضور دانشجو و دانشگاه در عرصه‌ فعالیت‌های اجتماعی باید به‌عنوان یک زنگ خطر تلقی شود.
برادران با توجه به شرایط اقتصادی کشور در گذشته ، تصریح کرد: قبل از شروع به کار دولت یازدهم با تورم 43درصد مواجه بودیم که ما را جزو 5 کشور دنیا که بیشترین نرخ تورم را دارند نشان می‌داد. رشد اقتصادی نیز در دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم از 8 درصد به منفی 5.6 درصد تنزل پیدا کرده بود.
فرماندار سبزوار، توجه ویژه به حوزه‌ سیاست خارجی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم نام برد و گفت: توفیق در مذاکرات هسته‌ای، مرهون حضور مردم در صحنه، رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقتدار دولت و تیم کارآمد هسته‌ای است.
برادران، درک جایگاه دانشجو و اینکه باید در مسیر فراگیری علم و دانش و تولید پژوهش و تحقیق گام بردارد را لازمه‌ فعالیت‌های دانشجویی دانست و بیان کرد: دانشجو باید به این باور برسد که می‌توان با تحصیل علم، پژوهش و تحقیق در مسیر توسعه‌‌ پایدار گام برداشت.
وی هدف نهایی کسب علم و دانش را شناخت خداوند متعال عنوان کرد و گفت: پس از شناخت بهتر خالق هستی، می‌توان با کسب علم و دانش به درک بهتری از جهان آفرینش و ویژگی‌های ممتاز انسانی رسید.
فرماندار ویژه‌ سبزوار ابراز امیدواری کرد سبزوار و مجموعه‌ دانشگاه آزاد این شهرستان بتوانند میزبانان و خدمتگزاران شایسته‌ای برای دانشجویان عزیز باشند.
همایش توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، هیأت‌ رئیسه‌ دانشگاه، مدیران گروه‌های آموزشی، استادان و دانشجویان ورودی جدید در سالن ورزشی مجتمع این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته