دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 10:03

گزارش یک نهاد بین‌المللی: ۶۳۰ هزار پناهجو تاکنون وارد اتحادیه اروپا شده‌اند

سازمان ناظر بر مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) اعلام کرد از اول سال جاری میلادی تاکنون، ۶۳۰ هزار پناهجو وارد اتحادیه اروپا شده‌اند.
کد خبر : 42186

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌المل خبرگزاری آنا، «فابریس لجری» رئیس سازمان ناظر بر مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) در مصاحبه با پایگاه خبری «ابرا» فرانسه گفت: در مجموع تاکنون 630 هزار مورد ورود را تا پایان ماه سپتامبر ثبت کرده‌ایم.


براساس این گزارش، قرار است عصر امروز دوشنبه مشروح گزارش مسئول نهاد ارشد ناظر بر مرزهای اتحادیه اروپا منتشر شود.


موج پناه آوردن شهروندان کشورهایی که عمدتا درگیر جنگ‌ها و تنش‌های داخلی هستند به کشورهای اروپایی، در ماه‌های گذشته روندی کم‌سابقه گرفته است. گروه بزرگی از پناه‌جویان، شهروندان سوری هستند، کشوری که پنج سال است درگیر جنگ داخلی‌ است.


سازمان ملل متحد و نهاد ارشد آن سازمان در امور پناه‌جویان، درباره کمبود شدید بودجه برای رسیدگی به این «بحران» هشدار داده‌اند. این سازمان تلاش می‌کند تا به 60 میلیون پناهجو که از کشورهای خود گریخته‌اند، کمک کند.


سران اتحادیه اروپا با وجود اختلافاتی عمیق که بر سر تقسیم پناه‌جویان در کشورهای عضو دارند، در اواخر سپتامبر (اوایل مهر) بر سر افزایش کمک‌ها به غرب آسیا و منطقه بالکان که محل حضور گروهی بزرگ از پناه‌جویان است، به توافق دست یافتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته