دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 09:47

رئیس شورای مفتیان روسیه: بمباران‌های آمریکا علیه مواضع گروه داعش تاثیری نداشت

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه گروه تروریستی داعش و پس از آنکه هواپیماهای نیروهای هوافضای روسیه چند نقطه در سوریه را بمباران کردند، رئیس شورای مفتیان روسیه به تبیین حملات روسیه علیه داعش پرداخت.
کد خبر : 42181

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌نقل از «اسپوتنیک»، «راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه در سخنان خود گفت: من از همه برادران و خواهران، از همه هم‌کیشان عزیر می‌خواهم که آلت دست شبه‌ایدئولوژی‌های ساختگی نشوند. غربی‌ها تلاش می‌کنند با تشکیل ائتلاف نیروهای مسلح کشورهای به ادعای خود به مبارزه با تروریسم و حمایت از گروه های مختلف بپردازند.


براساس این گزارش، وی افزود: جنگ، خشونت و ترور برای میلیون‌ها پناهنده فاجعه به بار آورده است و بمباران‌های بی‌اثر نیروهای مسلح آمریکا و متحدانش انتظارات را برآورده نکرده است. گروه تروریستی داعش، ایدئولوژی و شیوه‌های عملکرد آنها (غربی‌ها) را به چالش کشیده است و این در حالی است که داعشی‌ها حتی مفهوم بشریت را زیر سوال برده‌اند.


علاوه بر این، شب گذشته نمایندگان شورای ادیان روسیه درباره اوضاع سوریه سخن گفتند. در بیانیه نمایندگان شورای ادیان آمده است: امیدواریم که کمک‌های روسیه خطرات و تهدیدات را از مردم سرویه دور و زندگی آرام را بر مبنای گفت‌وگو و توافق میان اقوام، ادیان و گروه‌های مختلف در این کشور و در سراسر خاورمیانه برقرار کند.


«گئورگی میرسکی» سیاست‌مدار و کارشناس امور خاورمیانه می‌گوید: مقام‌های روسیه با اقدام نظامی در سوریه باید به روشنگری در میان مسلمانان نیز بپردازند.


وی افزود: باید به مردم تفهیم کرد که هیچ‌کس «بشار اسد» را مبری از گناه نمی‌داند، ولی وی در مقایسه با تروریست‌های داعش بسیار بهتر است. لازم نیست «اسد» را توجیه کنیم، ولی باید به‌طور دائم یادآوری کرد که داعش دشمن اسلام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته