دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 09:09

ناپدید شدن یک فروند کشتی باربری در «باهاما»

گارد ساحلی آمریکا که در جست‌وجوی یک فروند کشتی باربری مفقودشده در جریان توفان بزرگ استوایی در آب‌های «باهاما» است، تعدادی جلیقه‌ نجات و کانتیرهای شناور یافته است.
کد خبر : 42175

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، ماموران امداد و نجات در حین عملیات جست‌وجو یک لکه بزرگ نفتی یافته‌اند ولی هنوز نمی‌توانند تایید کنند که متعلق به کشتی گم شده است.


براساس این گزارش، کشتی 224 متری به نام «ال‌فارو» با 33 سرنشین که 28 نفر از آنها آمریکایی و پنج نفر لهستانی بودند، در حالی ناپدید شد که به مقصد «پورتوریکو» در حال حرکت بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیش از ناپدید شدن، درخواست کمکی به‌وسیله کاپیتان کشتی ثبت شده بود.


«رایان داس» سخنگوی گارد ساحلی آمریکا با بیان اینکه امکان تایید ارتباط لکه‌های نفتی با کشتی گم‌شده وجود ندارد، گفت: علاوه بر این، اشیایی نیز یافت شده است که در ناحیه‌ای به طول چند کیلومتر پراکنده شده بودند.


وی افزود: : تایید ارتباط این لکه و اشیای یافت‌شده با کشتی مفقودشده مدتی طول می‌کشد. به‌نظر می‌آید این اشیا شبیه اشیای متعلق به کشتی مفقود شده باشد.


شرکت «توت مریتایم» مالک کشتی «ال‌فارو» اعلام کرد: دو فروند کشتی را به محل ناپدید شدن اعزام کرده‌ایم و آنها کانتینری که به نظر می‌آید متعلق به «ال‌فارو» باشد یافته‌اند.


از سوی دیگر «تیم نولان» رئیس واحد پورتوریکویی این شرکت گفت: تاکنون هیچ نشانه‌ای از «ال‌فارو» یا قایق‌های نجات رویت نشده است. ولی من برای 33 خدمه کشتی و خانواده آن‌ها دعا می‌کنم.


توفان استوایی «واکین» باعث بارندگی شدید در جزایر «باهاما» واقع در شرق فلوریدا در اقیانوس اطلس شده است و به بعضی خانه‌ها خسارت زده است. این توفان که اکنون ضعیف‌تر شده است، پس از دو روز با بادهایی به سرعت ‍165 کیلومتر در ساعت از «باهاما» دور می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: پورتوریکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته