دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اردوی توجیهی فرهنگی دانشجویان ورودی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد: جذب استادان خانم را در اولویت قرار داده‌ایم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه خانم‌ها بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این در حالی است که 90 درصد هرم هیات علمی را آقایان تشکیل داده‌اند که برای رسیدن به این تعادل، جذب استادان خانم را در اولویت قرار داده‌ایم.
کد خبر : 42164

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در اردوی توجیهی فرهنگی دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در اردوگاه ثامن مشهد، سرمایه اصلی دانشگاه را دانشجویان دانست و خطاب به آنان گفت: بکوشید همان‌گونه که فضا برای تحصیل علم فراهم شده است، از کوچکترین فرصت‌ها برای کسب علم و دانش بهره ببرید.


وی سطح علمی دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دانش‌آموختگان این دانشگاه در اکثر آزمون‌های استانی و کشوری خوش درخشیدند و رتبه‌های برتر را کسب کردند، به طوری که در سال گذشته رتبه‌های اول تا سوم آزمون وکالت استان را دانشجویان واحد مشهد به خود اختصاص دادند.


شیخ‌الاسلامی با تاکید بر اینکه ما پاسخگوی سوالات و مسائل دانشجویان هستیم، افزود: امسال نیز مانند سال گذشته علاوه بر بازدید از دانشکده‌های دانشگاه از نزدیک با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنیم.


وی گفت: دانشجویان می‌توانند از سه طریق ایمیل اختصاصی که در سایت روابط عمومی دانشگاه قرار دارد یا سامانه پیامکی اعلام شده در سایت روابط عمومی و صندوق ارتباط با ریاست دانشگاه مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم خودشناسی را عامل موفقیت فرد دانست و خطاب به دانشجویان گفت: شما باید به عنوان انسانی که دوره نوجوانی را پشت سر گذاشته و در دوره جوانی به محیط علمی وارده شده‌اید از خود شناخت کامل داشته تا بتوانیم سکان امور را به دست گیرید.


اشرف زاده: اکنون دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی واحد مشهد در 26 رشته دکتری و 75 رشته کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند

دکتر رضا اشرف‌زاده با تاکید بر اینکه شما باید همیشه شکرگزار خداوند باشید که به این مرحله راه یافته‌اید، افزود: بعد از خدا باید شکرگزار پدر و مادر و در نهایت قدردان زحمات استادان خود باشید که وسایل پیشرفت شما را فراهم ساخته‌اند.


وی به بیان نکات آموزشی پرداخت و گفت: اکنون دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی واحد مشهد در 26 رشته دکتری و 75 رشته کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.


دکتر حسین پیمانی‌زاد معاون فرهنگی اجتماعی واحد مشهد نیز در این مراسم به معرفی حوزه فرهنگی دانشجویی پرداخت و گفت: فعالیت‌های این حوزه بسترهایی را برای موفقیت بیشتر در تحصیل و ایجاد آرامش دانشجویان فراهم می‌کند.



در ادامه سرهنگ عرفانیان رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در رابطه با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی مطالبی ارائه کرد و اطلاع‌رسانی در خصوص جرایم سایبری و فرهنگ سازی در حوزه استفاده از اینترنت را ضروری دانست.


در این مراسم مجتبی منتظری نماینده ریاست دانشگاه در تشکل‌های دانشجویی خراسان رضوی و سلطانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.


این مراسم که با حضور آیت‌الله معصومی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاونان و جمعی از مدیران واحد مشهد همراه بود با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه به پایان رسید.


برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی و ثبت نام از دانشجویان علاقه‌مند به برنامه‌های قرآنی توسط کانون قرآن و عترت و دانشجویان علاقه‌مند به تئاتر دانشجویی از سوی فوق برنامه فرهنگی دانشگاه و اجرای مسابقه و ... از دیگر برنامه‌های این اردو بود که مورد استقبال دانشجویان واقع شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته