دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 16:25

حاشیه‌نگاری خبرنگار آنا از دومین جلسه دادگاه بابک زنجانی؛ از خنده‌های پر معنی متهم نفتی تا حضور تتلو در راهرو دادگاه

دومین جلسه دادگاه متهم بزرگ نفتی امروز در حالی از ساعت 8:45 صبح در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران آغاز شد که با حاشیه‌های جالبی همچون خنده‌های پر معنی بابک زنجانی تا حضور امیر تتلو، خواننده پرحاشیه، همراه بود.
کد خبر : 42124

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا دومین جلسه دادگاه بابک زنجانی صبح امروز در حالی برگزار شد که او همچون روز قبل تحت تدابیر شدید امنیتی وارد دادگاه شد.


در لحظه ورود بابک زنجانی ماموران تلاش می‌کردند خبرنگارانی که منتظر ورود به دادگاه بودند را از محل عبور او دور کنند. ابتدا دو متهم ردیف دوم و سوم و سپس زنجانی در حالی که سعی می‌کرد خود را خونسرد و بی‌تفاوت نشان دهد وارد دادگاه شدند.


پس از تلاوت قرآن و قبل از شروع قرائت کیفرخواست بابک زنجانی از رئیس دادگاه قاضی صلواتی اجازه خواست تا مطلبی را بیان کند. وی با اجازه قاضی صلواتی زنجانی قیام کرد و گفت: مطالبی که نماینده دادستان در اینجا قرائت می‌کند، اتهامات من است اما رسانه‌ها روز گذشته مرا متهم کردند، به گونه‌ای که گویا اتهام من ثابت شده است.
دو متهم دیگر پرونده هم در دو طرف بابک زنجانی البته با فاصله ای که تیم حفاظتی ایجاد کرده بود نشسته بودند. در حین قرائت کیفرخواست گهگاهی زنجانی به پست سر خود و مکانی که دو خواهرش نشسته بودند نگاه می‌کرد.


در یک ساعت و نیم ابتدایی جلسه عکس‌العمل بابک زنجانی به قرائت کیفر خواست متفاوت بود؛ گاهی در حالی که دستش را بر دهان می‌گذاشت لبخند می‌زد و در بیشتر مواد و زمانی که نماینده دادستان در خواندن کیفر خواست با مشکل روبرو می‌شد، پوزخندی بر لب داشت؛ اگرچه حرکات مداوم پاهای زنجانی و تکان‌هایی که به آنها می‌داد حاکی از استرس او بود. او در چند مورد به هنگام قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان خواست صحبتی را مطرح کند که رئیس دادگاه به او اجازه این کار را نمی‌داد.
با اعلام وقت استراحت از سوی قاضی صلواتی خبرنگاران و افراد حاضر در دادگاه به هنگام خروج از جلسه با امیر مقصودلو معروف به تتلو مواجه شدند که این موضوع تعجب خبرنگاران و البته خود تتلو را برانگیخته بود. اگرچه مشخص نشد که علت حضور تتلو در دادگاه چه بوده است.


با پایان یافتن وقت تنفس، زنجانی با لبخندی بر لب و در حالی که پاکت بزرگی از اوراق را در دست داشت پس از دو متهم دیگر وارد دادگاه شد.
قسمت دوم جلسه دادگاه با قرائت صلوات برای آرامش روح حادثه دیدگان منا آغاز شد. نماینده دادستان مجددا برای ادامه قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شد. در حین قرائت کیفرخواست هرازگاهی بین بابک زنجانی و وکیلش، رسول کوهپایه‌زاده، لبخند رد و بدل می‌شد که در پایان جلسه وکیل مدافع متهم نفتی در توضیح علت این لبخندها گفت: خنده که مستحب است اما در مواردی که نماینده دادستان مطرح می‌کرد ما قابلیت دفاع خوبی داشتیم که من با تبسم سعی می‌کردم موکل خود را به آرامش دعوت کنم.


با به پایان رسیدن دادگاه یکی از خانم‌هایی که از ابتدا در حال زمزمه آیات قرآن در دلش بود کتاب قرآن خود را بوسید و در کیف گذاشت.


در پایان جلسه قاضی صلواتی ادامه رسیدگی به کیفرخواست بابک زنجانی را به فردا موکول کرد و زنجانی به همراه دو متهم دیگر با حفاظت کامل از دادگاه خارج شدند اگر چه حضور زنجانی تعجب دیگر متهمان دستبند به دست در دادگاه انقلاب را برانگیخته بود و برخی با صورت بهت زده به او نگاه می‌کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته