دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل بانک انصار: بحران ارزی کشور دست پخت خود ماست

مدیرعامل بانک انصار با تاکید بر این که بحران ارزی اخیر کشور دست پخت خود ماست و ریشه خارجی ندارد، اظهارکرد: تدابیر داخلی می‌تواند جلوی خیلی از بحران‌ها را بگیرد.
کد خبر : 4209

به گزارش گروه اقتصادی آنا، آیت الله ابراهیمی در دومین روز کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه تحریم، منشأ ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبوده‌است، افزود: اکثر مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارند و مهمترین بحث اقتصاد مقاومتی، مقابله با بحران‌های داخلی است.


او گفت: خیلی از مشکلات اقتصادی کشور که امروز مننتسب به خارج هستند، دستمایه داخلی دارند و نسبت دادن آنها به تحریم‌ها اشتباه است.


وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر خروج از اتکای کشور به نفت گفت: رهبری حدود 13 سال پیش فرمودند که سرم نفت را از بدن کشور بکشید. چه کسی جدی گرفت؟ اگر هر سال اقدام کوچکی صورت می‌گرفت، الان گرفتار تکانه‌های نفتی نمی‌شدیم.


مدیرعامل بانک انصار با بیان این که رشد نقدینگی باعث ضربه به کشور می‌شود، گفت: 75 درصد اقتصاد ما بانک پایه است در این شرایط توجه به حوزه پولی و بانکی حائز اهمیت است. بانک مرکزی وظیفه دارد شاخص‌های ثبات مالی را ارتقا دهد و پایداری خارجی، کاهش آسیب پذیری سیاست پولی و مالی از کسری بودجه دولت از جمله وظایف بانک مرکزی در ثبات اقتصادی کشور است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته