دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 15:29
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو:

مخالفان ردیابی فرآورده‌های سلامت، هیزم به آتش قاچاقچیان می‌ریزند

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو معتقد است که مخالفان طرح ردیابی، رهگیری فرآورده‌های سلامت هیزم به آتش قاچاقچیان می‌ریزند.
کد خبر : 42087

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اکبر عبدالهی اصل با انتقاد صریح از کسانی‌که با طرح ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت مخالفت کرده و سود خود را «در گرگ و میشی موضوعات می‌بینند» اظهارکرد: طرح ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت شامل دارو، تجهیزات، مکمل و برخی فرآورده‌های غذایی و آرایشی در سال 93 بعد از رفع عیوب و مشکلات طرح‌های قبلی، اجرایی شد و تلاش کردیم که ضمن مدیریت زنجیره تامین این فرآورده‌ها، ابزاری برای تفکیک و تشخیص فرآورده‌های اصیل از فرآورده‌های قاچاق و تقلبی فراهم آورد.


وی افزود: وزارت بهداشت اطمینان دارد که وارد کنندگان و تولید کنندگان رسمی و قانونی فرآورده‌های سلامت با احساس مسئولیت در برابر سلامت مصرف کنندگان و با توجه به متضرر شدن آنها از فرآورده های قاچاق، بزرگترین حامیان این طرح هستند.


وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به پشتوانه و دلگرمی این گروه، طرح ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت را به سرانجام خواهد رساند.


معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: به طور قطع متقلبان و قاچاقچیان از سودهای بادآورده گذشته به راحتی نمی‌گذرند و با ترفندهای مختلف از جمله شایعه‌سازی و مظلوم‌نمایی و همچنین پنهان شدن در پس شعارهای به ظاهر علمی و خیرخواهانه در پی عدم اجرا یا تا حد ممکن به تعویق انداختن اجرای طرح ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت هستند.


عبدالهی اصل تصریح کرد: تا زمانی که امکان تفکیک فرآورده سلامت اصل از نااصل فراهم باشد، بازار سودجویی از تقلب و قاچاق نیز ادامه خواهد داشت.


وی یادآورشد: موضوع ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت یک مساله فنی و دارای پیچیدگی‌های خاص است.


وی بیان داشت: متاسفانه مخالفان این موضوع گاهی با سوء استفاده از نداشتن آگاهی لازم برخی مسئولان حوزه‌های مختلف دولتی، نظارتی، سندیکاها و اتحادیه ها مخالفت های خود را از مسیر آنها فریاد می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته