دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 14:43

بارزانی خواستار هماهنگی آمریکا و روسیه در مبارزه علیه داعش شد

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که در صورت هماهنگی روسیه و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، می‌توان نتیجه بهتری در جنگ علیه گروه داعش به دست آورد.
کد خبر : 42086

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از کمک هر کشوری از جمله روسیه به نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق (پیشمرگه) در جنگ با داعش استقبال می‌کنیم.


بر اساس این گزارش، «بارزانی» گفت: اگر همکاری میان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و روسیه علیه داعش شکل بگیرد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد و منطقه کردستان از روسیه در صورت پشتیبانی از نیروهای پیشمرگه در جنگ با داعش حمایت می‌کند.


جنگنده‌های روسیه از چهارشنبه گذشته حملات هوایی علیه خود را در سوریه آغاز کردند. ائتلاف بین‌المللی می‌گویند که روس‌ها در این حملات تنها داعش را هدف قرار نمی‌دهند بلکه در آن، مواضع دیگر گروه‌های مخالف حکومت سوریه از جمله گروه‌هایی که به‌وسیله سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا آموزش داده می‌شود نیز بمباران می‌شود.
کردها تاکنون به‌عنوان هم‌پیمان اصلی ائتلاف بین‌المللی که در آن بیش از 60 کشور حضور دارد، ظاهر شده است. آنها موفق شده‌اند با کمک حملات هوایی ائتلاف و مستشاران نظامی، شبه‌نظامیان داعش را از بسیاری از مناطق شمال عراق بیرون برانند.


دولت عراق هفته گذشته اعلام کرد از حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در خاک خود استقبال می‌کند و در زمینه اطلاعاتی با مسکو و دمشق برای مقابله با داعش همکاری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته