دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1394 - 09:24

کارشناس مسائل عربستان: اقدام رهبر ایران در تهدید سعودی‌ها ستودنی است/ عربستان برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیست

کارشناس امور سیاسی عربستان با استقبال از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کارشکنی سعودی‌ها نسبت به تحویل پیکر زائران ایرانی فاجعه منا تاکید کرد این شجاعت و قاطعیت مثال‌زدنی است ولی مشخص نیست چرا پادشاهی عربستان تمایلی به بازگرداندن پیکر قربانیان فاجعه منا به کشورهایشان ندارد؟
کد خبر : 42030

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حمزه حسن» کارشناس امور سیاسی عربستان گفت: ریاض تلاش می‌کند تا به هر شیوه ممکن با دفن جمعی قربانیان فاجعه منا، که تاکنون تعداد و علت مرگشان به‌طور دقیق مشخص نشده است، صورت مسئله را پاک کند.


این کارشناس سعودی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره تهدید رهبر انقلاب اسلامی به واکنش خشن و سخت در صورت ادامه کارشکنی و همکاری نکردن با ایران در موضوع شناسایی قربانیان فاجعه منا تصریح کرد: این، تنها ایرانی ها بودند که توانستند تا پایان ماجرا را پیگیری کنند و قربانیان خود را از میان هزاران قربانی دیگر شناسایی و در اقدامی قاطعانه آن را به تهران بازگردانند. این شجاعت و قاطعیت مثال‌زدنی است ولی نمی‌دانم چرا باقی کشورها نسبت به این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند و جای تعجب دارد که چرا پادشاهی عربستان تمایلی به بازگرداندن پیکر قربانیان فاجعه منا به کشورهایشان را ندارد؟


وی درباره تعداد دقیق قربانیان فاجعه منا ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: اصلا به‌طور دقیق مشخص نیست چه تعداد زائر از کدام کشورها در حادثه رمی جمرات کشته شده‌اند. طبعا زمین آنها را نبلعیده است، پس باید به این فکر کنیم که مقام‌های سعودی احتمالا حافظه خود را از دست داده‌اند و نمی‌فهمند چه فاجعه‌ای رخ داده است.


به‌گفته این کارشناس سعودی، اصلا منطقی نیست که تعداد قربانیان حادثه در آمار رسمی اعلام شده ابتدا 769 نفر باشد و سپس به‌ناگاه به بیش از چهار هزار نفر افزایش یابد.


وی افزود: نمی‌دانم چرا کشورهای اسلامی و عربی در قبال این حادثه سکوت کرده‌اند و پاسخگوی خانواده‌های قربانیان نیستند؟














انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته