دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 12:30
دکتر میرزاده در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی (بخش پایانی)

افزایش 20 برابری پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی/ راه اندازی دفاتر استانی خبرگزاری آنا

دکتر میرزاده از جمله اقدامات راهبردی دانشگاه آزاد در حوزه بین الملل را افزایش 20 برابری پذیرش دانشجویان خارجی، انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاهها و موسسات پژوهشی بین المللی دانست.
کد خبر : 4202

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد در اجلاس 69، به فعال سازی مجدد واحد آکسفورد و شروع به کار دو مرکز همکاری‌های بین المللی آکسفورد (OICC) و کالج زبان آکسفورد (OLC) اشاره کرد و افزود: اخذ موافقت تاسیس واحدهای دانشگاهی در کشورهای عربی اسلامی و تصویب، تاسیس و راه اندازی دانشگاه بین المللی گروه D8 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد آیت الله آملی در دستور کار قرار گرفته است.


میرزاده عملکرد حوزه های ستادی دانشگاه آزاد اسلامی نظیر اداره کل انتصابات را یادآور شد و گفت: اصلاح و بازنگری دستورالعمل انتصابات دانشگاه، بررسی پرونده انتصاب حدود 400 نفر از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی تا کنون صورت گرفته است.


وی با تاکید بر استعدادیابی و جانشین پروری نیروهای مستعد دانشگاه، گفت: کل تغییرات روسای 400 واحد و مرکز آموزشی حدود 30 درصد است.


توسعه فعالیت های رسانه ای دانشگاه


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده رسانه های این دانشگاه ، ضمن ابراز خرسندی از قرارگیری روزنامه فرهیختگان در جایگاه « دوم » جدول رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وب سایت فرهیختگان آنلاین به جایگاه 860 در بین سایت‌های ایران دست یافته است.


وی از راه اندازی دفاتر استانی خبرگزاری آنا و تلاش در جهت انعکاس اخبار واحدهای دانشگاهی به طور مستمر و موثر از طریق این خبرگزاری خبر داد.


میرزاده همچنین تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های مجازی را از جمله اپلیکیشن های موبایلی اخبار ایسکانیوز دانست.



وی به تامین ارتباط شبکه فیبر اینترنت وسرویس های تحت شبکه در محل جدید سازمان مرکزی (بلوک های اداری ) با ساختمان فرهیختگان از طریق پیکربندی تجهیزات فعال،ارائه خدمات مرتبط با پروژه سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوری، تامین پهنای باند ونگهداری سخت افزاری خدمات مورد نیاز حوزه های مختلف ساماندهی وب سایت دانشگاه اشاره کرد و گفت: نظام اتوماسیون اداری دانشگاه به منظور تسهیل در ارتباط بین سیستم های مختلف در سازمان مرکزی و 40 واحد دانشگاهی استقرار یافته است.


استقرار نظام داشبورد مدیریت و آماری دانشگاه تا پایان سال


میرزاده از برنامه ریزی و بستر سازی برای استقرار نظام داشبورد مدیریت و آماری دانشگاه و تکمیل ارتباط اتوماسیون سراسری دانشگاه تا پایان امسال خبر داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح عملکرد تشکل های اسلامی سیاسی این دانشگاه گفت: راه اندازی و مدیریت پایگاه های خبری در حوزه تشکل های اسلامی سیاسی، برگزاری جشنواره آموزشی تشکل های اسلامی سیاسی به صورت استانی و برگزاری اردوهای سراسری تشکل های اسلامی سیاسی در همین رابطه است.


وی بر نظارت بر عملکرد تشکل ها در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: پیش نویس بخشنامه تسهیل فعالیت تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی تدوین شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون 2935 فقره آراء صلاحیت عمومی کارکنان در اداره کل گزینش دانشگاه آزاد صادر شده و 929 پرونده های جدید در اداره گزینش اعضای هیأت علمی تشکیل شده است.


میرزاده در تشریح عملکرد مرکز حراست هم گفت: راه اندازی معاونت های حفاظت از اسناد و مدارک و فناوری اطلاعات و ارتباطات و حفاظت فیزیکی در این مرکز، تهیه 26 دستورالعمل در حوزه حفاظت فیزیکی و تهیه شناسنامه حفاظتی از تاسیسات و ساختمان های دانشگاه و پیگیری اجرای دستورالعمل پدافند غیر عامل در دانشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته است.


وی عملکرد مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه را یادآور شد و گفت:تاکنون 105 مورد بازرسی از واحدها و مراکز آموزشی ، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات و تخلفات در واحدهای مذکورانجام و گزارش های آن ارائه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته