دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی 4 ایستگاه مترو در فرودگاه امام‌خمینی (ره)

مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تامین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای احداث و تکمیل شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ۸ میلیارد دلار برآورد شده است، گفت: در مجموعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ۴ ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است که یک ایستگاه برای ترمینال «ایران شهر» و سه ایستگاه دیگر در سایر نقاط فرودگاه احداث می‌شوند.
کد خبر : 41992

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان با بیان اینکه برای ساخت ترمینال «ایران شهر» 1/2 میلیارد دلار سرمایه با دوره ۶ ساله بازگشت سرمایه پیش‌بینی شده است، افزود: دو روش سرمایه‌گذاری BOT و BLT برای ساخت این ترمینال قابل بررسی است.


وی تصریح کرد: احداث ترمینال «ایران شهر» در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) بخشی از فاز دوم توسعه شهر فرودگاهی است که حجم مسافران موجود در ترمینال فعلی، احداث این ترمینال را ضروری می‌سازد.


فخریه کاشان با بیان اینکه اکنون سالانه حدود ۶ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) جابه‌جا می‌شوند، ادامه داد: ترمینال «ایران شهر» که بخشی از پروژه‌های تعریف‌شده در مجموعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) است با ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون مسافر در سال طراحی شده است که به روش‌های سرمایه‌گذاری BOT (ساخت- بهره‌برداری- انتقال) یا BLT (ساخت- اجاره – واگذاری) ساخته می‌شوند.


مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تامین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه احداث ترمینال «ایران شهر» در فرودگاه امام یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاران برای پذیرش ریسک عملیات تمایل نداشته باشند می‌توان ترمینال سلام را به صورت BLT اجرا کرد.


وی تاکید کرد: در این صورت پروژه بعد از اتمام به دولت اجاره داده شده و سرمایه‌گذار در چند قسط سرمایه خود را دریافت می‌کند. دو روش سرمایه‌گذاری مذکور برای ساخت ترمینال سلام بنا به پیشنهاد سرمایه‌گذار قابل بررسی است.


فخریه کاشان درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران ساخت ترمینال سلام نیز گفت: بر اساس قانون جدید مالیات‌های مستقیم که از سال 95 اجرایی می‌شود، سرمایه‌گذاران تا زمان بازگشت سرمایه از پرداخت مالیات معاف هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته