دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 11:16
دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

کواچ گزینه اول فدراسیون والیبال است/ سرمربی تیم ملی زود قضاوت کرد

دبیر فدراسیون والیبال گفت: کواچ انتخاب اول فدراسیون است چرا که او شناخت کافی از شرایط کنونی تیم ملی دارد و می‌تواند به گونه‌ای کار کند که تیم ملی راهی المپیک شود.
کد خبر : 41990

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار ورزرشی خبرگزاری آنا، در واکنش به صحبت‌های اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال که گفته بود فدراسیون والیبال با او مشکل دارد چون از هموطنان خود در تیم ملی به عنوان دستیار استفاده می‌کند و دستیار ایرانی در کنار خود ندارد، بیان داشت: «نمی‌دانم چرا کواچ چنین حرفی را به زبان آورده است. او خودش دستیارانش را انتخاب کرد و بدون کوچکترین مشکلی با آنها کار کرد. دیگر امکاناتی که مدنظرش بود را بدون کم و کاست در اختیار قرار داشت. ما کوچکترین مشکلی با حضور دستیاران وی نداشتیم.»


وی ادامه داد: «حالا چون کواچ یک‌بار نتیجه نگرفته و ما با تشکیل کارگروهی تصمیم گرفته‌ایم تا علل عدم موفقیت تیم ملی والیبال را بررسی کنیم، سرمربی تیم ملی تصور کرده ما با حضور دستیاران او موافق نیستیم؛ نه اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. علل ناکامی تیم ملی والبیال از لحاظ فنی، مدیریتی، برنامه‌ریزی و دیگر موارد مربوط به والیبال ایران بررسی می‌شود تا عامل شکست‌ها مشخص شود. تعجب می‌کنم چرا کواچ اینقدر زود قضاوت کرده و بر آن اساس حکمش را هم صادر کرده است. صبر می‌کنیم به ایران بیاید و دلایل خود را در مورد حرف‌هایی که زده بیان کند. »


دبیر فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: «فدراسیون والیبال در کار هیچ یک از تیم‌های ملی خود دخالت نمی‌کند و فضایی را فراهم می‌کند که تیم‌های خود را در تمامی مسابقات سربلند کند. برای تیم ملی بزرگسالان هم تصمیم انفرادی گرفته نمی شود. امروز تیمی از کارشناسان رسانه‌ای جلسه‌ای با رییس و دیگر مدیران فدراسیون دارند و فردا هم تیمی از کارشناسان فنی والیبال جلسه مشابهی را برگزار می‌کنند تا به جمع‌بندی خوبی برسیم. در میان این کارشناسان افرادی وجود دارند که جزو منتقدین سرسخت عملکرد فدراسیون والیبال هستند و قطعا نظرات آنها ایرادات ما را مشخص می‌کند. مطمئن باشید ما به دنبال ضربه زدن به اسلوبودان کواچ نیستیم و هدف‌مان بازگشت تیم ملی والیبال به روزهای طلایی‌اش است.»


افشاردوست در خصوص اینکه اگر کواچ تصمیم به جدایی از تیم ملی بگیرد، فدراسیون جانشینی برای او در نظر گرفته و اگر چنین فردی انتخاب شده او ایرانی است یا خارجی، تصریح کرد: «تا به امروز با هیچ کسی صحبت نکرده‌ایم. ما باید تمامی جوانب را بسنجیم و با بررسی تمامی موارد به جمع‌بندی نهایی دست یابیم. به دنبال بحث و جدل بی‌فایده هم نیستیم و دوست داریم روند پیشرفت والیبال ادامه یابد. اگر به این نتیجه برسیم که ذخیره‌ای را آماده جانشینی کواچ داشته باشیم به طور حتم روی این موضوع اقدام خواهیم کرد.»


وی افزود: «شک ندارم مربیان بسیار خوبی در ایران داریم که می‌توانند به تیم ملی والیبال کمک کنند. مربیان خارجی هم وجود دارند که دوست دارند در خدمت والیبال ملی ایران باشند. با این حال انتخاب اول ما کواچ است چرا که او شناخت کافی از شرایط کنونی تیم ملی دارد و می‌تواند به گونه‌ای کار کند که تیم ملی راهی المپیک شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته