دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان:

بیش از 5 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از تحصیل بیش از 5000 دانشجو در 53 رشته این واحد دانشگاهی با بیش از ربع قرن فعالیت خبر داد.
کد خبر : 41977

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی وطن‌پرست در برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با بیش از ربع قرن فعالیت اکنون دارای 5300 دانشجو در 53 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است.


وی با بیان این موضوع که امتیاز این دانشگاه با رتبه بسیار بزرگ در سال 91 به 1844 رسیده است، تصریح کرد: اکنون بالغ بر 107 عضو هیات علمی با مدارک تحصیلی بالا در دانشگاه آزاد قوچان مشغول به تدریس هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان، تعداد دانشجویان ورودی جدید این واحد دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی را بیش از 900 دانشجو بر شمرده و یادآور شد: 58 درصد دانشجویان ورودی جدید را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و سرانه فضا به ازای هر دانشجو در این دانشگاه بیش از 10 متر مربع است.


در ادامه این مراسم، قائم مقام دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب که دانشجو باید از همین روزهای ابتدای تحصیل به سمت فراگیری علم و دانش حرکت کند، تصریح کرد: دیدگاه برخی دانشجویان نسبت به فراگیری و تحصیل علم و دانش اینگونه است که تنها در شب امتحان سراغ کتاب می‌روند و در روز امتحان به دلیل عدم مطالعه کافی ذکر مصیبت‌ها را می‌خوانند.


حجت‌الاسلام ابوالحسن سلطانی تأکید کرد: توکل بر خدا اولین جمله‌ای بوده که در ابتدای کتاب تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه به آنها یاد داده می‌شود اما این موضوع در سطح دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.


قائم مقام دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امروزه بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن توکل، امید خود را در زندگی به ویژه در حوزه ازدواج از دست می‌دهند که نرسیدن به این هدف بدون توکل بسیار خطرناک است.


وی تأکید کرد: دانشجویان ورودی جدید باید به مقررات دانشگاه احترام بگذارند وعلاوه بر دختران برای رعایت حجاب،عفاف و پوشش پسران نیز باید این مهم را در نظر بگیرند.


در این جلسه علاوه بر توجیه دانشجویان از سوی معاونت‌ها و مدیران مختلف دانشگاه برنامه‌های متنوعی همچون اجرای موسیقی، بیان فعالیت‌های بسیج دانشجویی حوزه نبی اکرم (ص) این دانشگاه نیز به سمع و نظر دانشجویان ورودی جدید رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته