دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 15:32
کوتاه از واحدهای مینودشت، بهشهر، علوم دارویی، تهران شرق، ایلام، هریس و بوکان

از دیدار با خانواده شهدا و جانبازان تا بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا

واحد مینودشت رتبه دوم استانی ثبت آثار در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گلستان را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 41975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت رتبه دوم استانی تعداد ثبت آثار در مسابقات بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی استان گلستان را کسب کرد.



مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت به آنا گفت: به همت کانون قرآن و عترت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در مسابقات بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی استان گلستان از نظر تعداد ثبت آثار با60 اثر در جایگاه دوم استانی قرار گرفت.


ایوب سرایلو افزود :در طرح ثبت‌نام و اطلاع رسانی ویژه این جشنواره که با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و تشکل‌های دانشجویی صورت گرفت، در مجموع 437 نفر از دانشگاهیان در رشته‌های کتبی و شفاهی و هنر وادبیات دینی قرآن و عترت جشنواره اعم از 400نفر از دانشجویان، 19نفر از استادان و 18نفر از کارکنان دانشگاه ثبت‌نام کردند.



دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با خانواده جانباز 70درصد


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر، به مناسبت عید غدیر خم و در راستای تجلیل از جانبازان 8 سال دفاع مقدس رئیس دکتر اسدلله مهرآرا دانشگاه آزاد اسلامیبا اعضای هیات رئیسه به همراه جمعی از اعضای بسیج و کارکنان این دانشگاه با خانواده عبدالکریم قلی پور جانباز 70درصد دیدار و گفتگو کردند.


قلی‌پور در این دیدار که در فضایی معنوی و آکنده از یاد خاطرات جنگ صورت گرفت با خوشامد به مهمانان با تاکید بر اینکه پشتیوان ولایت فقه باشیم تا به مملکت ما هیچ آسیبی نرسد به بیان خاطرات جبهه و رشادت‌های جوانان در دوران جنگ پرداخت.


در ادامه رئیس واحد بهشهر خاطرنشان کرد: هدف از دیدار با خانواده جانباز را کسب فیض از محضر آنان و تاثیرپذیری در ادامه کار و جانبازان را ذخایر ارزشمندی دانست که دیدار با آنان برصفای قلبی انسان می افزاید.


مهرآرا افزود: بزرگترین عامل پیروزی و موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف را روحیه جهادی و خودباوری مردم بیان کرد و در ادامه با قدردانی از جانفشانی رزمندگان و ایثارگران، آمادگی واحد بهشهر را برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید علم و همکاری با محققان جوان دانشجو برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌های آنها به محصولات مورد نیاز روز جامعه و صنعت اعلام کرد.


مراسم بزرگداشت جان باختگان مظلوم فاجعه منا در واحد علوم دارویی برگزار شد



روز یکشنبه 12 مهر همزمان با برگزاری مراسم عزاداری در سراسر کشور، واحد علوم دارویی نیز در مراسمی با حضور دکتر سیدمهدی رضایت، رئیس واحد، معاونان، روسای دانشکده ها، مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته و برای بازماندگان آنان از درگاه خداوند منان آرزوی صبر کردند.


رئیس واحد علوم دارویی از حرکت‌های جمعی حول محور خاص یاد کرد و گفت: با فاجعه منا و عزادار شدن بسیاری از خانواده ها ما نیز باید به صورت جمعی اعلام عزا کنیم.


دکتر سیدمهدی رضایت افزود: در سال جاری عید قربان و غدیر که یکی از اعیاد بزرگ شیعیان بود با جان باختن بسیاری از حجاج بیت الله الحرام و عزادار شدن خانواده‌های آنان به کام مسلمانان تلخ شد و نتوانستیم شادمانی کنیم.


وی در پایان با آرزوی آمرزش روح این عزیزان برای خانواده بازماندگان طلب صبر کرد.


معرفی عامل خرانه دار و مدیر مالی واحد تهران شرق


با صدور حکمی از سوی دکتر احسانی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی مژگان مشاور به عنوان عامل خزانه دار و مدیر امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق منصوب شد.


دیدار هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با خانواده شهید زرگوشی


به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور تکریم شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی بخصوص شهدای دانشجو، هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با خانواده شهید زرگوشی دیدار کردند.
در این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: شهید زرگوشی متعلق به جامعه دانشگاهی می باشد و در پاسداشت یاد و راه این عزیزان جامعه دانشگاهی مسؤولیت دارد.
دکتر شهریار عباسی گفت: هر ملتی تا هزینه نکند و شهیدانی را تقدیم نکند به استقلال و خودباوری نخواهد رسید. رسیدن به این درجه رفیع از استقلال و خودباوری ایران اسلامی، از برکت خون پاک شهیدان و مرهون مجاهدتهایشان است.
در این دیدار رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با تقدیر از خانواده ایثارگر شهید زرگوشی گفت: صبر و شکیبایی مادران شهدا واقعاً قابل توصیف نیست.
حجت الاسلام همتی گفت: خانواده شهدای گرانقدر هم در دنیا و هم در آخرت سرافراز هستند. جایگاه خانواده شهدا چنان والا و با عظمت است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. امروز اگر به اوضاع داخلی عراق و سوریه نگاه کنیم، حقیقتاً می توان امنیت را در ایران اسلامی مشاهده نمود.
در این دیدار صمیمی، مادر شهید حمید زرگوش به بیان خاطرات وی و شکیبایی سی ساله خویش پرداخت و گفت: این شهید هدیه به راه امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
برادر شهید زرگوشی نیز در این دیدار از مردم شهید پرور ایلام که در تشییع پیکر پاک شهید زرگوشی حماسه ای رقم زدند و بخصوص جامعه دانشگاهی استان و هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی که در گرامیداشت یاد این شهید عزیز کوشیدند تشکر و قدردانی کرد.
پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر بعد از سی سال مفقود شدن در خاک، مقتدرانه به خاک میهن بازگشت و توسط مردم خداجوی ایلام تشییع و خاکسپاری شد.


حضور مسئولان و کارکنان واحد هریس در مراسم یادبود و عزاداری جان باختگان فاجعه منا


معاون اداری و مالی و کارکنان واحد هریس در مراسم عزاداری که برای جان‌باختگان فاجعه منا در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان هریس با حضور احمدی امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان دیگر شهرستان برگزار شد، شرکت کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد حمیدی سخنران این جلسه و رئیس اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستان هریس با ایراد آیه النساء (وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ ) با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و نیز به رهبر دلسوخته و داغدارمان آیت‌الله العظمی خامنه­‌ای و به پیشگاه ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده‌های تمامی جان ­باختگان فاجعه غمبار منا، گفت: از آنجا که با گذشت هفت روز از این واقعه تأسف­ بار میگذرد ولی هنوز ایران اسلامی در غم حاجیان جان باخته فاجعه منا اندوهگین است.


وی در ادامه اضافه کرد: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان که امروز دست او به خون هزاران مردم مظلوم یمن آغشته شده است، برای اثبات بی‌کفایتی ولیعهد که مسئولیت امنیت حج را بر عهده دارد، به این جنایت دست زده است.


حمیدی گفت: آنهایی که در منا جان باختند، همه بخشیده شده هستند، چون حدیث داریم: هر کس شب عید قربان عرفه باشد، قطعا مورد آمرزش الهی است. این‌ها مهمان خدا بودند، در حال احرام، روز عید، در راه رمی جمرات بودند که به خاطر بی‌کفایتی آل‌سعود جمعی کشته و جمعی زخمی و جمعی ناپدید شدند.


تجمع اعتراض آمیز اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بوکان در محکومیت حوادث منا


به گزارش آنا، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در نمازخانه دانشگاه تجمع کردند. یداله رشیدی معاون اداری مالی دانشگاه در سخنانی با محکوم کردن بی کفایتی آل سعود در ضعف مدیریت مناسک حج امسال گفت: آل سعود مسبب اصلی این حوادث مرگبار و خونین است و بارها ثابت کرده که لیاقت و صلاحیت اداره خانه خدا را ندارد.


وی با انتقاد از اینکه آل سعود، عید سعید قربان را به قربانگاه حاجیان تبدیل کرد، افزود: این حادثه دلخراش به عنوان لکه ننگی در کارنامه سیاه آل سعود تا قیامت ثبت خواهد شد.


رشیدی گفت: این جنایت بزرگ و نابخشودنی یکبار دیگر نشان داد که رژیم آل سعود صلاحیت اداره خانه خدا را ندارد و امت اسلام باید دست این خاندان فاسد صهیونیستی را از سرزمین وحی کوتاه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب