دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1394 - 14:41
محمودیان تاکید کرد

ضرورت نظارت بیشتر بر کلاس‌های آشنایی با قرائت، روخوانی قرآن کریم و ارزیابی استادان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد فارس، نظارت بیشتر بر کلاس‌های آشنایی با قرائت و روخوانی قرآن کریم و ارزیابی استادان در واحدهای دانشگاهی را از نکات مهم دانست و خواستار توجه جدی مسئولان دانشگاه به این امر شد.
کد خبر : 41878

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر حمید محمودیان در جلسه شورای قرآنی استان فارس ضمن خیرمقدم به مدعوین، ماه ذی الحجه را به عنوان ماه عبادت و بندگی خدا نام برد و با تأکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری اظهار کرد: از آنجایی که ما مسئولان، وظیفه انجام امور را به عهده داریم، باید مطالعه خود را بیشتر کرده و تخصص حداقلی را کسب کنیم.


وی نظارت بیشتر بر کلاس‌های آشنایی با قرائت و روخوانی قرآن کریم و ارزیابی استادان در واحدهای دانشگاهی را از نکات مهم دانست و خواستار توجه جدی مسئولین دانشگاه به این امر شد.


سپس رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان فارس با ذکر روایتی از حضرت علی(ع) گفت: هر کس خودش را مدیر یا مسئول دیگران قرار می‌دهد، باید پیش از آموختن به دیگران، آموزش خودش را شروع کند و تربیت عملی او باید بیش از تربیت گفتاری‌اش باشد.


دکتر عبدالحمید فرزانه افزود: تکراری بودن و عدم تنوع برنامه‌ها، باعث دورشدن دانشجویان از فعالیت های قرآنی می‌شود که باید کیفیت کار بیشتر در نظر گرفته شود.


در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرسول خسروبیگ، دبیر هیأت گزینش و ارزیابی استادان قرآن هم با بیان ارزش و جایگاه حاملان و عاملان قرآن کریم، قرآن و عترت را بهترین راهکار برای رسیدن به خداوند بزرگ دانست.


در پایان مسئولان کانون قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی پیشنهاد و انتقاد خود را بیان کرده و درباره موضوعات جلسه از قبیل پژوهشی علمی شدن فعالیت‌های کانون های قرآن و عترت، راهکارهای اجرای بهینه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی، کارگاه آموزشی ویژه استادان و مسئولین قرآن و عترت استان، نحوه گزینش استادان قرآن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


جلسه شورای قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور دکتر حبیب الله ابراهیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد شیراز، دستغیب دبیر شورای قرآن و عترت استان و مسئولان کانون قرآن و عترت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب