دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1398 - 15:54
با اجرای برنامه‌های متنوع صورت گرفت؛

مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در بزرگداشت اربعین حسینی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط مختلف با اجرای برنامه‌های متنوع و خدمتگزاری به زائران و دوست‌داران اهل‌بیت با ایام اربعین حسینی همراه شدند.
کد خبر : 418517
7.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودان در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) واحد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با مشارکت بسیج دانشجویی اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کردند.



حسن داوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودان، هدف از برپایی این ایستگاه صلواتی را تکریم عزاداران حسینی و تشویق دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی برای مشارکت در آیین‌های بزرگداشت اربعین حسینی عنوان کرد.


وی افزود: «در ایام محرم سال جاری، علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی، فضاسازی، نصب بنر و پرچم‌های حسینی در معابر دانشگاه و در کنار آن در چند مرحله قرائت زیارت عاشورا نیز انجام شد.»


تأثیرمستقیم فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه بر دانشجویان


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم همزمان با برپایی موکب ثبت نام زائران برای عزیمت و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین 98 تأثیر مستقیم فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاه را بر دانشجویان بسیار ملموس دانست.


سراج‌الدین محبی در بازدید از روند ثبت نام زائران متقاضی حضور در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین گفت: «سال‌های گذشته با افزایش فعالیت‌های متعدد فرهنگی در مناسبت‌های مختلف همواره شاهد حضور فزاینده‌ دانشجویان در اینگونه مراسم‌ بوده‌ایم که این امر به خودی خود بیانگر ارادت و اهمیت آنها به مشارکت هرچه بیشتر در برنامه‌های فرهنگی ملی و مذهبی است.»


وی ادامه داد: «امسال نیز شرایط برای استادان، کارکنان و دانشجویانی که می‌خواهند در این سفر معنوی حضور یابند، فراهم شده تا با مناسب‌ترین امکانات در این حرکت عظیم شرکت کنند.»


آغاز  فعالیت ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه



به مناسبت فرارسیدن ماه صفر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه فعالیت خود را آغاز کرد.


میلاد آماده رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه هدف از این کار را پذیرایی از زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند، اعلام کرد. 


تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی شهر یزد


مسئول هیئت مذهبی دانشجویی فاطمه الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزاری نخستین تجمع ملی زائران اربعین حسینی در جوار هشت شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خبر داد.


سیدجواد موسوی به آنا گفت: «این مجمع با توجه به فرارسیدن ماه صفر و شروع حرکت کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی با همکاری، هم‌فکری و هم‌افزایی هیئت‌های دانشجویی اجتماع بزرگ زائران اربعین استان را برگزار کرد.»


وی افزود: «گردهمایی اربعین حسینی طی دو شب با سخنرانی حجت الاسلام علی سرلک و مداحی محسن محمدی‌پناه در جوار هشت شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.»


مسئول هیئت مذهبی دانشجویی فاطمه الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی یزد هدف از اجرای این برنامه ملی را آماده سازی فضای کشور و توجه افکار عمومی سراسر جهان به مراسم معنوی اربعین حسینی و تبیین شعار اربعین امسال «انی احامی ابداً عن دینی» عنوان کرد.


برپایی نمایشگاه ملزومات پیاده‌روی اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های جانبی این گردهمایی حسینی در جوار شهدای گمنام مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد یزد بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته