دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1398 - 12:53

جزئیات ساخت دیوار هوشمند رژیم صهیونیستی در مرز غزه

تاکنون در پروژه ساخت دیوار هوشمند امنیتی رژیم صهیونیستی در مرز غزه دو و نیم میلیون تن بتن مورد استفاده قرار گرفته و یک‌هزار و 400 کارگر به صورت شبانه‌روزی مشغول به کار هستند.
کد خبر : 418450
156991976181641200.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، رژیم صهیونیستی چند سالی است که ساخت یک «دیوار امنیتی هوشمند» را در مرز با نوار غزه آغاز کرده است تا به زعم خود مانعی در برابر تونل‌های مقاومت باشد.


شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد: پس از گذشت دو سال از جنگ 2014 علیه نوار غزه، تونل‌هایی که از حصار مرزی با نوار غزه عبور کرده بودند، کشف و ساخت یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آغاز شد. این طرح دیواری برای مقابله با تونل‌های حماس بود.


برخی مسئولان وزارت امنیت رژیم صهیونیستی می‌گویند که پیش‌بینی می‌شود پروژه ساخت دیوار امنیتی هوشمند در چند ماه آینده تمام شود.


در این گزارش آمده است: برای تکمیل این پروژه هزاران کارگر به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند، یکصد دستگاه بتن‌ریزی  و حدود دو و نیم میلیون تن بتن در پروژه به کار رفته است. تاکنون ۴۳ کیلومتر از این دیوار ۶۰ کیلومتری ساخته شده که معادل 70 درصد کل پروژه است.


شبکه کان افزود: در این دیوار حدود 3 میلیون و ۱۰۰ هزار تن خاک و ۱۴۰ هزار تن آهن به کار رفته است، یک هزار و 400 کارگر(۹۰۰ نفر در روز و ۵۰۰ نفر در شب) به صورت ۲۴ ساعته و 6 روز در هفته کار می‌کنند که بیشتر آنها از کارگران خارجی و از کشورهای برزیل، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و مولداوی هستند.


دیوار مذکور از جنوب نوار غزه در نزدیکی مثلث مرزی (مصر، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸) آغاز می‌شود و تا شمال نوار غزه و سواحل دریا در نزدیکی روستای «زیکیم» ادامه دارد.


مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند که از زمان ساخت این دیوار ۱۷ «تونل هجومی» در مرز نوار غزه کشف شده‌اند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته