دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1398 - 13:13
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم تركیه مطرح كرد؛

اعتمادسازی در راهکارهای جذب دانشجوی خارجی

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم تركیه، اعتماد‌سازی را از اركان جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های كشور دانست.
کد خبر : 418433
photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۱_۱۰-۰۰-۲۸.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، سجاد سلطان‌زاده صبح امروز در نشستی که با هیئت‌‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با حضور رحیم ژرفی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان برگزار شد، اظهار کرد: بورسیه کردن دانشجویان خارجی، اعتمادسازی از طریق برگزاری تورهای علمی، شناساندن دانشگاه‌ها و فرهنگ ایرانی می‌تواند در جذب دانشجوی خارجی مؤثر باشد.


وی با بیان اینکه تعداد زیادی از هموطنان در دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی ارزروم تکنیک ترکیه از سال 2010 افتتاح‌شده که هدف‌گذاری آن جذب 7 هزار دانشجوی خارجی است و این موجب درآمدزایی، فرهنگ‌سازی و صدور فرهنگ آن کشور می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست عنوان کرد: در فعالیت جدید دانشگاه حرکت به سمت دو رویکرد دانشگاه کارآفرین و فناور بوده و سه ارزش محوری تعالی معنوی، مسئله‌گرایی و نوآوری تعریف‌شده و جهت‌دهی فعالیت‌های دانشگاه در این راستاست.


اسحاق رسولی تصریح کرد: مسئله‌گرایی شامل گردشگری که محور اصلی توسعه استان اردبیل است، نظام سلامت و حوزه سلامت، حوزه کشاورزی در دو بخش صنایع تبدیلی و بخش تولید بذر، حوزه سیستم و بهره‌وری ازجمله مرکز تحقیقات آب، مرکز تحقیقات انرژی و حوزه IT که صنایع خلاق و صنایع فرهنگی به خاطر نیازهای منطقه و ظرفیت دانشگاه انتخاب شده، از جمله این موضوعات است.


وی، فعالیت‌ها را جهت‌دار و استراتژی‌گرا عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با تولید چراغ هوشمند، آسفالت رنگی، رنگ‌های طبیعی خوراکی، دستگاه میوه خشک‌کن، کارتینگ و 20 نوع محصول گیاهان دارویی و در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان، مجموعه ورزشی و مرکز مشاوره در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و همه شهروندان است.


رسولی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برای ارتباط با دانشگاه‌های بین‌المللی برای برگزاری همایش و سمینارهای مشترک خبر داد و افزود: راه‌اندازی و انتشار 6 نشریه علمی بین‌المللی توسط معاونت پژوهشی این واحد دانشگاهی باعث هم‌افزایی علم و ثروت در دانشگاه می‌شود.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته