دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1398 - 18:03
وزیر علوم در پیامی به کنگره شهدای دانشگاهی تأکید کرد؛

رشادت‌های شهیدان؛ برگ زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به کنگره شهدای دانشگاهی و شهدای استان مرکزی تأکید کرد: شهیدان با رشادت‌های خود برگ زرینی را در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زدند و چراغی پیش پای همه عاشقان راه حق و حقیقت نهادند.
کد خبر : 418196
33.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری کنگره شهدای دانشگاهی و شهدای استان مرکزی پیامی منتشر کرد.


در متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


تقارن مبارک و میمونی است برگزاری اجلاس کنگره شهدای دانشگاهی و شهدای استان مرکزی با ایام شهادت مقتدای شهیدان و آزادگان جهان آقا امام حسین(ع) و اصحاب و یاران وفادارش که یاد و نام آنان همواره بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان و سیره و آموزه‌های آنان رهنمای انسان‌های مؤمن و آزاده بوده و خواهد بود.


در آغاز گرامی می‌داریم یاد همه شهیدان عزیز این سرزمین به‌ویژه شهیدان دانشجو و شهدای استان مرکزی که دیار علم و مؤمنان است. شهیدان با رشادت‌های خود برگ زرینی را  در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم  زدند و چراغی پیش پای همه عاشقان راه حق و حقیقت نهادند.


پیشرفت و تعالی یک کشور در گرو انسجام و وفاق اجتماعی است که ریشه در ارتباط و تعامل اجتماعی پایدار در عرصه‌های چندگانه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد. لیکن انرژی و نیروی زاینده ارتباط و تعامل پایدار را باید در وجود روحیه فداکاری و ایثار جستجو کرد. چراکه جامعه فاقد روحیه ایثار، فداکاری و ازجان‌گذشتگی جامعه‌ای است فاقد روح و گرمای اجتماعی؛ شهیدان باگذشت و مایه گذاشتن از جان‌عزیز خود همواره طراوت آفرین بوده‌اند.


شهیدان  با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار در برابر تمام لشکرآرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، قلبشان نلرزید، اراده‌شان سست نشد و تردید در آن‌ها  راه پیدا نکرد، مظلومانه ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند.


درود و سلام خداوند بر روان و ارواح پاک و طیبه آن‌ها باد. امروز رسالت و مأموریتی خطیر متوجه ما بازماندگان از قافله عظیم شهیدان است. نسل جدید سخت محتاج فهم واژه‌های متعالی شهادت، ایثار، فداکاری و گذشت است و دست نیاز به‌سوی اندیشمندان کشورش دراز کرده تا در "گرداب وسوسه‌انگیز" بی‌هویتی فرونرفته و به خویشتن حقیقی خویش دست پیدا کند.


عالمان با سرپنجه تدبیر و توکل به قدرت لایزال الهی پاسداری و ترویج فرهنگ غنی این مرزوبوم که سابقه‌ای دیرینه دارد را وجهه همت خود قرار دهند تا نسل پرجوش‌وخروش جوان امروز که امواج فرهنگی و خبری از هر سو احاطه‌اش کرده و پیکان‌های شک و وسوسه را بر ذهن و ضمیرش نشانه گرفته؛ نشان و راه گم نکند و در مسیر صالحین و شهیدان طی طریق نماید.


برگزاری کنگره شهدا که نظام آموزش عالی کشور نیز مفتخر به آن است فرصت و بستری مهم در فرهنگ‌سازی امر ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی است. برای همه دست‌اندرکاران این کنگره فاخر به‌ویژه همکاران فرهیخته دانشگاه‌های استان توفیق و نیک بختی را از خدای بزرگ آرزو می‌کنم و مجدداً یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی می‌داریم و باهم زمزمه می‌کنیم.


آن فروریخته گله‌ای پریشان در باد


کز می جام شهادت همه مدهوشان‌اند


نامشان زمزمه نیمه‌شب مستان باد


تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته