دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1398 - 20:00
حسینی‌شاهرودی در گفتگو با آنا:

دولت با وجود تنگناهای مالی اراده‌ای برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با وجود تنگناهای مالی که دارد، اراده‌ای برای اجرای قانون حذف یارانه‌های پردرآمد ندارد.
کد خبر : 418185

سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در مورد حذف سه دهک ثروتمند یارانه بگیرد که طبق اعلام دولت قرار بود مهرماه انجام شود، گفت: حذف دهک‌های پردرآمد قانون است و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مأموریت دارد تا اجرای مفاد بودجه را رصد کند.


وی با بیان اینکه جلساتی میان دولت و مجلس در این راستا برگزار شد، افزود: تحرکاتی را هم که دولت برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد شروع کرد به واسطه فشارهایی بود که از سوی مجلس داشت.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه امیدوارم رفتار دولت برای حذف دهک‌های پردرآمد تحرکاتی تغییری برای خرید زمان نباشد تا مجلس درگیر انتخابات شود و موضوع به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه تکلیفی است که چند سال است در قانون بودجه بر آن تأکید می‌شود و دولت به آن عمل نمی‌کند.


نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم دولت با توجه به تنگناهای مالی که دارد، اراده‌ای برای اجرای این قانون ندارد.


وی اضافه کرد: دولت برای حذف یارانه‌ پردآمدها باید فضا را رصد کند و این رصد قطعاً اطلاعات درز می‌کند و کسانی که از بدنه دولت قدرت گرفته‌اند، نمی‌خواهند این رصد صورت بگیرد.


شاهرودی با تأکید براینکه متأسفانه مافیای اقتصادی سوار بر فضای سیاست است و متأسفانه در همه حوزه‌ها حضور دارد، گفت: اقدامی که در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد صورت گرفته یک عزم جدی می‌خواهد.


وی خاطرنشان کرد: حذف دهک‌ها قطعاً برخی مفاسد اقتصادی را شفاف می‌کند و بنابراین مقاومت در بدنه دولت هست تا این اتفاق نیفتد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته