دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1398 - 16:36
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:

اخبار کذب درصورت صدور تکذیبیه، باز هم در جامعه اثر می‌گذارد/ شبکه‌های اجتماعی به ابزاری برای افشاگری تبدیل شده است

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: اخبار کذب با وجود صدور تکذیبیه، باز هم اثر خود را در جامعه خواهد داشت.
کد خبر : 418174
3636.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جواد جاویدنیا ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی مسئولیت حقوقی و اجتماعی رسانه ها در قبال نشر اکاذیب با بیان اینکه باید در انتشار اخبار دقت رعایت شود اظهار کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها اخباری را منتشر می‌کنند که بعد از گذشت مدتی تکذیب می‌شود و موضوع اینجاست که رسانه‌ها با اینکه به‌صورت رسمی در وزارت ارشاد ثبت شده‌اند، بدون داشتن منبع موثقی اقدام به انتشار اخبار می‌کنند و متأسفانه مسئولیت خاصی برای منتشرکنندگان اخبار وجود ندارد.


وی ادامه داد: اخبار کذبی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، با اینکه تکذیبیه و اصلاحیه نیز صادر می‌شود اما تأثیرش را در جامعه می‌گذارد. جالب اینجاست که اخبار کذب از سوی برخی مسئولان تأیید نیز می‌شود و در این صورت تأثیر این اخبار در جامعه نمایان خواهد شد.


معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: نوع مخابره کردن اخبار نیز نسبت به گذشته فرق کرده است و دشمنان نیز از ابزار پیشرفته‌ای که در دست دارند، برای رسیدن به اهداف خاص خودشان اقداماتی را انجام می‌دهند لذا باید متناسب با پیشرفت فناوری، پیشرفت کنیم.


جاویدنیا با بیان اینکه برخی افشاگری را یک برند می‌دانند اظهار کرد: در این حوزه اخبار کذبی نیز مخابره می‌شود و عده‌ای از افراد از شبکه‌های اجتماعی برای افشاگری ولو غلط استفاده می‌کنند، لذا امیدواریم با سازوکار جدی و دقیق جلوی انتشار اخبار کذب در فضای مجازی گرفته شود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب