دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

تجلیل از 20 رزمنده دوران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان

 کارکنان رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شدند.
کد خبر : 418020
1F6A1811.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عصر روز گذشته در مراسم تجلیل از کارکنان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس این دانشگاه که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس که با حضور معاون امور مجلس و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بازکردن گره مشکلات در حوزه‎های سیاسی، اقتصادی و معنوی برگشت به تفکر دفاع مقدس است و هرکجا این تفکر به‌کار رفت، اثرات آن را مشاهده کردیم.


وی افزود: فرهنگ ایثار و جانفشانی صدامی را که تصمیم داشت سه روزه بر ایران مسلط شود زبون و زمین‌گیر کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: اگر بخواهیم بهترین مدینه فاضله در دوران 40 ساله انقلاب را نام ببریم، دوران دفاع مقدس را باید مثال زد.


میر یادآور شد: در دوران دفاع مقدس از پایین‎ترین تا بالاترین رده از نیروی کار تا استاد دانشگاه، سرباز و سردار در کنار هم علیه دشمن بعثی بسیج شدند و از کیان ایران اسلامی جانانه دفاع کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه داریم با بیان این رشادت‌ها نگذرایم که تلاش‌ها و ازخودگذشتگی نسل نخست انقلاب به فراموشی سپرده شود و مصداق این سخن؛ آنها که رفتند، کاری حسینی کردند و آنان که ماندند، کاری زینبی باید انجام دهند، باشیم.


میر گفت: ما نیز باید کار زینبی کنیم و نگذاریم این انقلاب که ثمره خون شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام هست به دست نااهلان بیفتد.


در ادامه احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، قیام تاریخی مردم سیستان پس از واقعه عاشورا که به خونخواهی از امام حسین(ع) که به‌عنوان نخستین قیام علیه یزید قبل از قیام مختار بود را یادآور شد و عنوان کرد: امروز سیستان روز خوبی را تجربه کرد و باعث افتخارم بود که در این روز وارد سیستان شدم.


وی عنوان کرد: حرکت اسلامی که  از زمان پیامبر اسلام(ص) آغاز شد، متعلق به امتی خاص نبود و به همه زمان و هستی تعلق دارد که یارانی عظیم را طلب می‌کند و پس از آن با امامت حضرت علی(ع) و با واقعه کربلا به عنوان حسینیون و زینبیون ادامه پیدا کرد.


معاون امور مجلس و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرچم این قیام به زمان ما رسیده که در دست ولایت‌فقیه است و با شعار اصلی انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی این حرکت از امام خمینی(ره) آغاز شده و به دست نائب برحقش امام‌ خامنه‌ای رسید و ایشان با درایت که به حق نایب امام زمان هستند بر دسیسه‌های دشمن فائق آمدند.



به گزارش آنا، در این مراسم سردار باغبانی رزمنده و جانباز دفاع مقدس، ظهوری جانباز 70درصد و حسین ملاشاهی جانباز 50درصد، محمد‌رضا زاهدشیخی رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از آن دوران، فضای محفل را به نور معرفت روشنی بخشیدند.


در پایان با اهدای لوح یادبود 20 نفر از کارکنان رزمنده دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تجلیل شدند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته