دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقابل صدرنشینی پرسپولیس و سپاهان/ زنگ خطر برای استراماچونی و منصوریان

سرخابی‌های پایتخت در دیدارهایی حساس و مهم به مصاف نمایندگان اصفهانی لیگ برتر می‌روند.
کد خبر : 417574
32.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز پایانی دیدارهای هفته پنجم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی با برگزاری چهار دیدار برگزار می‌شود که با نتایج کسب شده توسط مدعیان بالای جدول در روز اول بازی‌ها، دیدارهای امروز حساس‌تر از قبل شده است.


پرسپولیس - سپاهان


تیم برنده این دیدار به صدر جدول رده‌بندی صعود می‌کند و هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا بهترین نمایش ممکن را ارائه کنند و به پیروزی برسند. پرسپولیس هفته قبل در یکی از خسته‌کننده‌ترین دربی‌های پایتخت برابر استقلال به برتری رسید و شرایط روحی مناسبی دارد تا با شکست سپاهان 12 امتیازی شود و به رده نخست جدول صعود کند.


در سمت مقابل سپاهان که می‌تواند با شکست پرسپولیس 11 امتیازی شود و بالاتر از تمامی تیم‌های مدعی رتبه اول را کسب کند به‌دنبال غلبه بر سرخ‌پوشان مقابل هوادارانش است. زرد پوشان اصفهان در کنار تراکتور، تنها تیم‌هایی هستند که هنوز گلی نخورده‌اند و برای همین شانس برتری بر پرسپولیس را دارند. سپاهان هفته گذشته نتوانست دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کند تا نشان دهد در امر گلزنی همانند پرسپولیس با مشکل مواجه است.


ماشین‌سازی - شاهین بوشهر


شکست 6 بر 2 برابر پیکان باعث شد تا عملکرد رسول خطیبی در ماشین‌سازی بیش از گذشته زیر سؤال برود. تیم او در هفته اول استقلال را مغلوب کرد اما در سه بازی بعدی بازنده شد تا رده چهاردهم جدول نصیبش شود. در سمت مقابل شاهین بوشهر عملکردی به‌مراتب بدتر داشته است. شاگردان عبدالله ویسی در چهار بازی فقط یک امتیاز گرفته‌اند و در قعر جدول رده‌بندی قرار دارند. شکست در این مسابقه می‌تواند باعث شود تا سرمربی تیم بازنده اخراج شود.


فولاد خوزستان - پیکان


هر دو تیم هفته گذشته برنده بودند و از لحاظ روحی شرایط مناسبی دارند. در این میان شرایط فولاد بهتر است چون شهر خودرو مدعی را در خانه‌اش شکست داد . پیکان هم توانست 6 بر 2 ماشین‌سازی را مغلوب کند و از بحران خارج شد. جواد نکونام در شرایطی با فولاد قصد شکست پیکان را دارد که سرمربی این تیم حسین فرکی است و نکونام افتخار شاگردی این مربی اخلاق را دارد. سرخ‌پوشان خوزستان با 5 امتیاز در رده دهم هستند و نماینده تهران با 4 امتیاز در رتبه یازدهم ایستاده است. باید دید در تقابل جوان‌ترین و مسن‌ترین مربی لیگ نوزدهم، کدام‌یک برنده می‌شوند.


ذوب‌آهن - استقلال


هر دو تیم در حسرت پیروزی مانده‌اند و در چهار دیدار اول جز شکست و تساوی حاصلی نداشته‌اند. این دو تیم مدعی در پایین جدول ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند تا خود را به نیمه بالای جدول برسانند. در این میان شرایط ذوب‌آهن بهتر بوده، چراکه با سه تساوی، 3 امتیازی است و استقلال تنها 2 امتیاز دارد. مصاف علیرضا منصوریان با استقلال سراسر جذابیت است چون او با بی‌مهری هواداران آبی از استقلال رفت و پس از رفتنش آبی‌پوشان در لیگ برتر موفقیتی کسب نکردند.


از سویی دیگر آندره‌آ استراماچونی به‌شدت زیر تیغ انتقاد هواداران آبی قرار دارد و اگر امروز هم بازنده باشد، درخواست‌ها برای اخراج این مربی ایتالیایی افزایش پیدا می‌کند. استقلال امروز در غیاب شیخ دیاباته، فرشید باقری، علی کریمی و محمد بلبلی کار سختی برای ذوب کردن آهن در اصفهان دارد و در مقابل منصوریان هم می‌خواهد اولین پیروزی را کسب کند تا از شنیدن خبر اخراج رها شود.


برنامه روز دوم از هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:


پنج‌شنبه 4 مهر 98


پرسپولیس تهران–فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت 16:15/ورزشگاه آزادی تهران
داور: سید وحید کاظمی کمک‌ها: رضا سخندان – علیرضا ایلدروم کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی – علی صفایی، داور چهارم: امیر رضا آشور ماهانی ناظر داوری: فریدون اصفهانیان


ماشین‌سازی تبریز–شاهین شهرداری بوشهر؛ ساعت 16:30/ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: علی بای کمک ها: حسن ظهیری – محسن بابایی کمک داوران اضافی: حسین زمانی – کیوان علیمحمدی داور چهارم: محمدعلی رضایی ناظر داوری: محمود رفیعی


فولاد خوزستان–پیکان تهران؛ ساعت 18:30/ورزشگاه شهداء فولاد اهواز
داور: مرتضی منصوریان کمک ها: سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – سعاد وفاپیشه داور چهارم: پوریا زحمتی ناظر داوری: اسماعیل صفیری


ذوب‌آهن اصفهان–استقلال تهران؛ ساعت 18:30/ورزشگاه فولاد شهر
داور: بیژن حیدری کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – رحیم شاهین کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک – کمیل غلامی داور چهارم: ایوب غلامزاده ناظر داوری: محسن ترکی


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته