دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد زابل:

قیام مردم سیستان به خون‌خواهی امام حسین(ع) برگ زرینی بر تاریخ ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: قیام مردم سیستان به خونخواهی حضرت امام حسین (ع) برگ زرینی بر تاریخ سراسر افتخار این سرزمین است
کد خبر : 417564
image_2019_9_26-7_54_33_731_sok.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زابل، تجمع مردمی و همایش بزرگ مردم زابل روز گذشته مصادف با بیست و پنجم محرم در سالروز قیام تاریخی مردم سیستان به خون‌خواهی حضرت امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل در این شهرستان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل در حاشیه این مراسم در گفتگو با آنا اظهار کرد: خون حضرت اباعبدالله(ع) هرگز خشکیدنی نیست و عالم را هر سال بیشتر از سال‌های قبل تبدیل به صحنه عرض ارادت عاشقانش می‌کند.


محمد عمرانی با یادآوری نخستین قیام به خون‌خواهی فرزند رسول خدا حضرت امام حسین(ع) توسط مردم سیستان گفت: این واقعه مهم برگ زرینی بر تاریخ سراسر افتخار سیستان است که نه تنها سیستان بلکه ایران اسلامی باید به آن افتخار کند.


وی با تأکید بر لزوم پاسداشت سالروز این واقعه بزرگ به‌عنوان نخستین خون‌خواهان اباعبدالله(ع) تصریح کرد: این افتخار تنها متعلق به مردم سیستان نیست؛ چراکه دارالولایه سیستان بخشی از ایرانی است که پرچمدار اسلام ناب محمدی در سایه توجهات ویژه ولی‌عصر(عج) به‌عنوان خون‌خواه اصلی سیدالشهداست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل خاطرنشان کرد: پس از ثبت این واقعه بزرگ تاریخی در تقویم به‌عنوان روز ملی سیستان، دولت و همه ارگان‌ها برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این همایش و پاسداشت این روز مهم پای کار بیایند تا آنگونه که شایسته نام بزرگ سیستان است این حرکت عظیم تاریخی برای مردم جهان به تصویر کشیده شود.


به گزارش آنا، بسیج کارکنان این واحد دانشگاهی با برپایی ایستگاه صلواتی اقدام به خدمات‌دهی به شرکت‌کنندگان در این همایش بزرگ کرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته