دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صمت تأکید کرد؛

خودروسازان تا قبل از پایان سال تعهدات خود را به صفر برسانند

وزیر صنعت گفت: خودروسازان قول داده‌اند که تا قبل از پایان سال تعهدات قبلی خود را به صفر برسانند.
کد خبر : 417497
636757150347275869-705x450.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، رضا رحمانی پس از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: لاستیک سنگین مورد نیاز کشور با ارز 4200 تأمین شده است و در لاستیک سبک اگر تولید داخل به اندازه کافی باشد واردات را ممنوع می‌کنیم و اگر تولید داخلی به اندازه کافی نباشد با ابزار تعرفه از تولید داخل حمایت خواهیم کرد.


او با بیان اینکه برنامه ما در صنعت خودرو بر تولید داخل است، افزود: اقدامات اصلاحی به جد آغاز شده و برنامه ساماندهی ارائه شده است که بر اساس آن جلو می‌رویم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: افزایش ساخت داخل مهم‌ترین کاری است که در این حوزه در حال پیگیری است و سرعت در رفع تعهدات قبلی نیز در کنار این موضوع در دستور کار قرار دارد.


رحمانی تصریح کرد: خودروسازان قول داده‌اند که تا قبل از پایان سال تعهدات قبلی خود را به صفر برسانند.


او در ادامه با اعلام اینکه دنبال ورود محصولات جدید به بازار هستیم، گفت: برخی محصولات قدیمی را که از جهات مختلف دارای ایراد هستند از چرخه تولید خارج می‌کنیم و در مجموع اصلاح روند تولید و کیفیت خودروها را دنبال و پیگیری می‌کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر شرکت خودروسازی با وجود داشتن امکان لازم اما به تعهداتش عمل نکرد، به تعزیرات معرفی می‌کنیم اما در مواردی که خودروسازی به دلیل مسائل تحریمی و عدم دریافت به موقع قطعه به تعهداتش عمل نکرد قضیه فرق می‌کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته