دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1398 - 00:01

جزئیات ماجرای حمله به وزیر امور خارجه در هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل+ویدئو

چند روز پیش فیلمی از حمله یک فرد به دکتر علی‌اکبر ولایتی، وزیر وقت امور خارجه کشورمان در هنگام سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1362 منتشر شد که مخاطبان رسانه‌ها را درباره دانستن جزئیات آن کنجکاو کرد.
کد خبر : 417483
4316944.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند روز پیش فیلمی از حمله یک فرد به دکتر علی‌اکبر ولایتی، وزیر وقت امور خارجه کشورمان در هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1362 منتشر شد که مردم را درباره اطلاع از چند و چون آن مشتاق کرد.


در این فیلم که لحظاتی از سخنرانی دکتر ولایتی را نشان می‌دهد، به ناگاه مردی به تریبون نزدیک شد و تمامی یادداشت‌های روی آن را از زیر دست وزیر امور خارجه کشورمان کشیده و پاره می‌کند.


اما این فرد که بوده و چگونه توانسته است دست به این اقدام بزند؟


یکی از شاهدان عینی به خبرنگار آنا گفت: کسی که به دکتر ولایتی حین سخنرانی حمله کرده بود، یکی از اعضای گروهک منافقین بود. بررسی‌ها  نشان داد این فرد به همراه هیئت عراقی وارد صحن مجمع عمومی سازمان ملل شده بود.


گفتنی است در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل هیئت‌های همراه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ افرادی که به‌عنوان خبرنگار همراه برای پوشش خبری حضور پیدا می‌کنند و افراد متفرقه‌ای که در طبقه دوم سالن حضور دارند. در طبقه پایین تنها افرادی که در هیئت‌های دیپلماتیک در جایگاه‌های مختص خود هستند، مجوز حضور در آن محوطه از سالن را دارند.


عداوت و کارشکنی برای مقابله با انتشار گفتمان انقلاب اسلامی محدود به زمان حاضر نیست و کارشکنی در صدور روادید یا ایجاد محدودیت برای هیئت ایرانی، صبغه‌ای تاریخی دارد.


آمریکایی‌ها پیش از این هم در وقیح‌ترین شکل ممکن و با حمله به نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران آن هم در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل و در مقابل اصحاب رسانه و سران دیگر کشورها در سخیف‌ترین شکل ممکن سعی در مانع‌تراشی برای انتشار ندای راستین انقلاب اسلامی داشته‌اند.


انتهای پیام/4106/4129/پ


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته