دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام هاشمی:

اعضای هیئت علمی از سیاست‌زدگی پرهیز کنند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای هیئت علمی باید سیاسی باشند و از سیاست‌زدگی پرهیز کنند که آفت بزرگی است.
کد خبر : 417453

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، صبح امروز نشست تحقیقی پژوهشی با موضوع «نقش ولایت در بصیرت‌افزایی عمومی برای مقابله با سلطه و نفوذ دشمن» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار شد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، عظمت و جایگاه استادان را در دانشگاه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: اعضای هیئت علمی باید سیاسی باشند و از سیاست‌زدگی پرهیز کنند که آفت بزرگی است.


حجت‌الاسلام سید‌حکمت‌الله هاشمی افزود: باید همه استادان بینش سیاسی خود را افزایش دهند تا در جهانی که اطلاع‌رسانی در یک چشم به‌هم زدن اتفاق می‌افتد، غافل نشوند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دخالت‌‌نکردن در مسائل کلان سیاسی را معضل بزرگی برای اعضای هیئت علمی دانست و اظهار کرد: وقتی شما از دخالت در سیاست عقب می‌افتید، سلبریتی‌ها برای مملکت تصمیم می‌گیرند و جامعه به سمت و سویی که می‌خواهند سوق می‌دهند.


هاشمی خاطرنشان کرد: سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی بر داشتن فکر سیاسی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری بنا شده و همه باید مدافع انقلابی باشیم که ثمره خون هزاران شهید و ایثارگر است.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید برنگاه امام راحل بر تربیت صحیح در دانشگاه‌ها اضافه کرد: دشمنان انقلاب با طراحی برنامه‌های مختلف قصد براندازی نظام را داشته‌اند.


این مقام مسئول افزود: برخی از نیروهای داخلی نیز با طراحی حساب شده آنان خواسته یا ناخواسته در دامشان گرفتار شدند که با یاری خداوند متعال و هدایت رهبری معظم انقلاب به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند و روز به روز بر عزت و تعالی ایران اسلامی افزوده شده و به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های محتلف دست یافته‌اند.


هاشمی راز اقتدار و ماندگاری انقلاب اسلامی را اتحاد مردم و رهبری در عرصه مختلف دانست و گفت: اگر این همبستگی نبود، فقط یکی از این توطئه‌های حساب شده و دقیق می‌توانست بزرگترین قدرت‌های جهان را از پای در آورد.


وی با تأکید بر توزیع عادلانه ثروت در جامعه بیان کرد: جریان‌های سیاسی منافع خودشان را می‌بینند؛ بنابراین اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید مطالبه‌گری کنند و با روشنگری در حوزه پیرامونی خود مانع از توزیع ناعادلانه ثروت شوند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به توصیه‌های مقام معظم رهبری به تشکیل دولت اسلامی و جوان اشاره کرد و گفت: تا دولت، اسلامی و جوانگرا نشود، مشکلات حل نخواهد شد و دشمن دارد با محاسبات دقیق برخی مدیران ارشد را به سمت و سوی اهداف خود می‌کشاند و بی‌اجر و مواجب به استخدام آنها در آمده‌اند.


وی با بیان آموزه‌های دین اسلام گفت: طبق آموزه‌های دین اسلام بهترین عمل دوست داشتن برای خدا و دشمن داشتن برای رضای اوست و محبت اهل بیت علیهم‌السلام برای انسان بزرگترین سرمایه است.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ولایت‌مداری یعنی اینکه جلوی لقمه حرام را برای خود و خانوداه‌ات بگیری تا ولی زمان خود را درک کنی و مقابل او صف‌آرایی نکنی؛ بنابراین علمی که جلوی لقمه حرام را می‌گیرد و سنگی را از سر راه مردم بر می دارد علم نافع و به درد بخور است.


هاشمی تصریح کرد: کسانی که جلوی امام حسین علیه‌السلام ایستادند همه عالم و آگاه بودند؛ ولی چون لقمه حرام خورده بودند ولی زمان خود را نشناختند و مقابل او ایستادند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته