دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1398 - 00:15
عماری در گفتگو با آنا:

طلب جهانی فدراسیون بسکتبال را وصول نکردیم/ نتایج خوبی در المپیک می‌گیریم

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: از فدراسیون جهانی طلبکار هستیم ولی هنوز موفق نشدیم این طلب را وصول کنیم.
کد خبر : 417389
تیم ملی بسکتبال ایران487.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون بسکتبال در زمره فدراسیون‌هایی است که مطالبات ارزی از فدراسیون جهانی رشته مربوط به خود را دارد ولی نتوانسته این پول را دریافت کند.


مسعود عماری در خصوص مطالبات مالی فدراسیون بسکتبال ایران از فدراسیون جهانی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: پس از آنکه موفق شدیم سهمیه حضور در جام جهانی بسکتبال را به دست آورده و در این رقابت‌ها شرکت کنیم، فدراسیون جهانی برای ایران نیز همانند دیگر کشورهای صعود کرده به جام جهانی، مبلغی را در نظر گرفت ولی هنوز نتوانسته‌ایم این پول را دریافت کنیم.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه حساب‌های مالی فدراسیون بسکتبال در اختیار بانک‌های دولتی است و بانک‌های کشورمان نمی‌توانند آزادانه مراودات بین‌المللی داشته باشند، پول فدراسیون جهانی به‌حساب ما واریز نشده است. ناچاریم که مطالبات مالی‌مان را از طریق کانال خود و از چارچوب قانونی دریافت کنیم ولی چون حساب‌های ارزی بانک‌های ایران با مشکل مواجه هستند، هنوز پولی به ما پرداخت نشده است. البته که بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی کشورمان با مشکلی مشابه فدراسیون بسکتبال مواجه هستند.


دبیر فدراسیون بسکتبال در خصوص برنامه‌ریزی این فدراسیون برای رقابت‌های المپیک اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی برابر تیم‌های خوب اسپانیا و پورتوریکو نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد ولی به خاطر تجربه کمتری که داشت بازنده شد. فراموش نکنیم رقبای مهم ما در جهان از بازیکنانی بهره می‌برند که در سال بین 70 تا 90 بازی برگزار می‌کنند و این شرایط برای ملی‌پوشان ما وجود ندارد. بااین‌حال برنامه‌ریزی مبسوطی کرده و اردوهای خارجی خوبی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم در جمع 12 تیم برتر المپیک نتایج خوبی بگیریم.


وی تأکید کرد: گزینه هدایت تیم ملی بسکتبال برای المپیک 2020 توکیو مهران شاهین‌طبع است که در راه انتخابی جام جهانی و بازی‌های این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت و توانست ایران را بار دیگر راهی مسابقات المپیک کند.


عماری در خصوص رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نیز عنوان کرد: با توجه به نمایش خوب تیم ملی در بازی‌های جام جهانی، امسال تعداد تیم‌ها افزایش پیدا کرده است. تا اینجا حضور 14 تیم قطعی شده و احتمال دارد تعداد تیم‌ها باز هم افزایش پیدا کند. امیدوارم لیگ پویاتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت موجود در بسکتبال ایران بهره‌برداری کنیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته