دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1398 - 12:42
رسولی اعلام کرد؛

استعداد‌یابی ورزشی در مركز سنجش سلامت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مركز سنجش سلامت این دانشگاه را از مراكز مجهز در استان دانست و اظهار كرد: این مركز با دستگاه‌های مدرن می‌تواند در سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی تأثیرگذار باشد.
کد خبر : 417386
1202maz.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، اسحاق رسولی صبح امروز در حاشیه بازدید از مراكز رشد و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل كه به همراه  اعضای هیئت امنای استان، رؤسای واحد‌های استان و اعضای مجمع خیرین دانشگاه انجام شد، اظهار كرد: مركز سنجش سلامت واحد اردبیل، مركزی مجهز به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته است و با تست‌های مختلفی كه از ورزشكاران گرفته می‌شود در ارزیابی میزان سلامتی و توانایی جسمانی در استعدادیابی ورزشی و در نتیجه رشد و شكوفایی ورزش حرفه‌ای استان تأثیر‌گذار خواهد‌ بود.


وی با بیان اینكه در تصمیم‌گیری از فكر و ایده‌های جدید استفاده می‌شود، افزود: ریل دانشگاه تغییر كرده است و به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حركت می‌كند و در این مسیر رشد، كارآفرینی و مسئله‌گرایی در كانون توجه قرار دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح كرد: در این راستا پنج موضوع مسئله‌گرایی شامل گردشگری كه محور اصلی توسعه استان است، نظام سلامت و حوزه سلامت، حوزه كشاورزی در دو بخش صنایع تبدیلی و بخش تولید بذر، حوزه  سیستم و بهره‌وری از جمله مركز تحقیقات آب و مركز تحقیقات انرژی و حوزه IT (صنایع خلاق و صنایع فرهنگی) به‌دلیل نیازهای منطقه و ظرفیت دانشگاه انتخاب شده است.


وی همه فعالیت‌ها را جهت‌دار و استراتژی‌گرا عنوان كرد و گفت: واحد اردبیل در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان و مجموعه ورزشی و مركز مشاوره در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و همه  شهروندان است.


رسولی با یادآوری اینكه موضوع پژوهش دانشجویان نیز در راستای پنج حوزه مسئله‌گرایی است، افزود: در واحد اردبیل هر گروه علمی یك گروه استراتژیك خودگردان است و 25 گروه باید هر كدام در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، علمی و فرهنگی برنامه های كارآفرینی داشته باشند.


وی گروه تربیت بدنی را از گروه‌های پیشگام در این واحد دانشگاهی معرفی كرد و افزود: فعالیت مركز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی و  راه‌اندازی نشریه علمی باعث هم‌افزایی علم و ثروت در دانشگاه است.


رسولی دانشگاه آزاد اسلامی را ظرفیت ملی دانست و افزود: با كارآفرینی‌های انجام شده برای 300 نفر در منطقه اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم با تبدیل دانشگاه به دانشگاه مسئله‌گرا و كار‌آفرین منشأ خدمات بیشتر به استان اردبیل باشیم.


مسئولان در ادامه از تالار چندمنظوره فرهنگی، مركز تولید گیاهان دارویی، مركز تهیه رنگ‌های طبیعی خوراكی، تولید آسفالت رنگی، چراغ‌های LED، تولید ذغال بدون دود، تولید كارتینگ، آكادمی ورزشی فرهیختگان و مزرعه گردشگری دانش‌بنیان سبز بازدید کردند. 


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته