دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض سعودی‌ها به انتخاب فغانی

انتخاب علیرضا فغانی به عنوان قاضی دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم الهلال عربستان و الأهلی امارات واکنش منفی سعودی‌ها را در پی داشت.
کد خبر : 41724

به گزارش گروه ورزشی آنا،بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا فغانی را به عنوان داور بازی برگشت تیم الهلال عربستان با تیم الاهلی امارات در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرد انتقادات شدید سعودی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.


هواداران تیم الهلال با این بهانه که فغانی در فینال سال گذشته لیگ قهرمانانان آسیا دیدار تیم الهلال با وسترن سیدنی استرالیا را سوت زد و در این بازی یک پنالتی آشکار را برای آنها نگرفت به شدت از انتخاب او برای این بازی انتقاد کردند.


خلیل جلال که یکی از داوران بازنشسته و سرشناس در آسیاست، در این باره گفت:« گذشته از شرایط سیاسی بین ایران و عربستان باید بگویم که علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران فوتبال آسیاست و شاید هم بتوان گفت که بهترین است.البته بهتر بود که AFC این داور ایرانی را برای دیدار رفت انتخاب می کرد و دیدار برگشت را به روشن ایرماتوف می داد.»


فصیل اوثنین، بازیکن سابق الهلال و تیم ملی فوتبال عربستان، هم در این باره گفت: «الهلال به دنبال بهانه‌تراشی نیست و به چنین فضاهای عادت کرده است اما انتخاب چنین داوری از سوی AFC آن هم در چنین شرایطی اصلا قابل قبول نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته