دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1398 - 21:22
وزیر دادگستری:

مسئولان وقت خود را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهند

وزیر دادگستری برگزاری جلسات دیدار مردمی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حداقل هفته‌ای یک‌بار باید مسئولان وقت خود را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهند و این امر برکات و اثرات خوبی دارد.
کد خبر : 417078
3.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از وزارت دادگستری، سیدعلیرضا آوایی عصر دوشنبه در شورای اداری استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه کشور ایران امروز حساس ترین شرایط خود را طی می‌کند، افزود: طی چهل سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد این حجم از تحریم و تهدید نبودیم.


وی با اشاره به اینکه دشمن سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است، ادامه داد: تحریم‌های بی‌رحمانه و عهدشکنی‌های وقیحانه علیه یک ملت، هیچ مقطعی به این اندازه سخت نبوده است.


وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز دشمن حتی به یک بیمار سرطانی رحم نمی‌کند و عهدشکنی‌های ناجوانمردانه علیه ایران اعمال شده است، متذکر شد: از سال ۵۷ پست‌های مختلفی داشته‌ام اما موقعیت امروز بسیار سخت‌تر است، تحریم‌های بی‌رحمانه، تبلیغات ناجوانمردانه و عهدشکنی‌ها علیه یک ملت در اوج قرار دارد.


وی با تأکید بر لزوم پرهیز از خودزنی و خنثی کردن انرژی و توان نیروهای داخلی، تصریح کرد: ما توانایی‌های زیادی داریم و نباید خود را تخریب کرده و بر سر خود بزنیم و باید با همدلی برای توسعه همه‌جانبه کشور تلاش کنیم.


آوایی رمز عبور از شرایط فعلی را وحدت و همدلی و گام برداشتن در مسیر انسجام عنوان کرد و افزود: راهی را شروع کردیم و باید با شجاعت، تدبیر، عقلانیت و توکل آن را ادامه دهیم.


وی با تأکید بر اینکه اهداف نظام را با قدرت ادامه می‌دهیم و شرط عبور از مشکلات تقویت برادری و هم‌افزایی است، ادامه داد: برداشت دولت و دولتمردان این است که از این مرحله به لطف خدا عبور خواهیم کرد و معادلات ظاهری هم این موضوع را ثابت می‌کند، اما تقویت روح برادری در همه مسئولان شرط عبور از این شرایط است.


آوایی با تأکید بر اینکه فرصت بی‌عقلی و بی‌تدبیری و کارهای عجولانه نداریم، لزوم اتخاذ تصمیمات حکیمانه و عاقلانه در همه سطوح مدیریتی را ضروری عنوان کرد و افزود: کارهای عجولانه و شتاب‌زده کشور را عقب نگه می‌دارد لذا باید انتصابات و تصمیمات را پخته انجام دهیم و احساسی عمل نکنیم.


وزیر دادگستری با بیان اینکه هزینه‌های الکی مانع از پیشرفت و توسعه کشور می‌شود و تصمیمات غلط هزینه‌های الکی به کشور تحمیل می‌کند، گفت: تک‌تک رفتارهای ما برای کشور یا پیشرفت ایجاد می‌کند یا هزینه در بردارد و هر اقدام و انتصابی باید با دقت انجام شود چراکه همه این‌ها امانت است.


آوایی با تأکید بر اینکه کارهای عجولانه و شتاب‌زده کشور را عقب نگه می‌دارد، متذکر شد: آثار و تبعات بی‌تدبیری‌ها و بی‌عقلی‌ها باعث عقب‌ماندگی کشور در حوزه‌های مختلف شده و مانع از رسیدن به اهداف توسعه‌ای می‌شود.


وی برگزاری جلسات دیدار مردمی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حداقل هفته‌ای یک‌بار باید مسئولان وقت خود را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهند و این امر برکات و اثرات خوبی دارد.


وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، رویکرد دولت را حمایت از حوزه آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: دولت عزم جدی برای حمایت از آموزش‌وپرورش و تعلم و تربیت دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت داده است.


آوایی به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه ویژه به ایثارگران، افزود: رزمندگان جان خود را برای حفظ دین و کشور صرف کردند و در بین ما هستند خانواده‌هایی که ۵ شهید تقدیم انقلاب کردند که این موضوع بار مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است.


وی متذکر شد: متأسفانه وجود برخی ناهنجاری‌ها و فسادهای اقتصادی در کشور، زمینه آزرده خاطر شدن جانبازان و ایثارگران را فراهم کرده و در دیدارهایی که با این عزیزان داشته‌ام تمام دغدغه این قشر برخورد با فساد در جامعه است.


وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه همه باید در قبال مسئولیت‌ها و عملکردمان پاسخگو باشیم، گفت: باید به مسئولیت‌ها به عنوان رسالتی برای خدمت به مردم نگاه کنیم چرا که اگر به عنوان شغل، نگاه کنیم متضرر می‌شویم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته